اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

رونمایی از سرود ولایت در آستانه 9 دی

سرود ولایت در آستانه روز 9 دی در کرمان رونمایی شد.

رونمایی از سرود ولایت در آستانه 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز سرود ولایت توسط گروه کرال مهر وطن به سرپرستی مسعود نکویی و شعری از عباس دبستانی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان در آستانه روز 9 دی در کرمان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان در این آیین اظهار داشت:‌ آن چه در 9 دی اتفاق افتاد، نتیجه تدبیر ولایت و بصیرت ملت بود.

احمد سعیدی ابراز داشت: امروز به فضل خداوند و بصیرت و آگاهی مردم هرگز اجازه داده نمی‌شود، عاشورای دیگری رقم بخورد و در آن جبهه حق مظلوم واقع شود.

وی تصریح کرد: در راستای حماسه بی‌بدیل 9 دی چه موضوعی نهفته است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و چه اتفاقی قرار بود بیفتد که به رغم گذشت چهار سال از ماجرا در فرمایشات معظم له و سایر بزرگان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان بیان داشت: یک حادثه منحصر به فردی در تاریخ بشریت رقم خورد و آن حادثه عاشورا بود و شرایطی که در مکه و مدینه و عراق قدرت استکباری آن زمان یعنی یزید زمان رقم می‌زند، آن حادثه غمبار را که در مقاتل داریم، اعظم‌المصائب را رقم زدند و سیدالشهدا (ع) را در روز عاشورا ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

سعیدی افزود:‌ ما وقتی حادثه عاشورا و کربلا را می‌شنیدیم، باور این همه شقاوت سخت بود تا اینکه در انقلاب اسلامی آن هم با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شاهد رویدادی این چنین بودیم.

وی تصریح کرد: در فتنه 88 پایگاه‌های متعددی از سوی دشمن برای فرماندهی و هدایت آنچه در بعد از انتخابات رخ داد، شکل گرفت، آنها برای تکمیل کردن نقشه‌های شوم خود دو طرح مختلف هم ریخته بودند که اگر شکست خوردند و اگر پیروز شدند، چه کنند، اگر پیروز شد به بهانه جشن پیروزی و اگر شکست خورد به بهانه تقلب طومار انقلاب اسلامی را در هم بپیچند، این فتنه و توطئه دشمن بود.

سعیدی گفت: همه می‌دانستند بحثی به عنوان تقلب نیست، خود سران فتنه هم اعتراف کردند، بحث درباره جای دیگری است، مملکت در التهاب بود، روز قدس، نماز جمعه و جاهای مختلف فتنه سبز کشور را ملتهب می‌کرد.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها در داخل هم فکر می‌کردند که اینها مسلمان هستند و از ارادتمندان و رهروان شیعه هستند، اما وقتی در روز عاشورای سال 88 آمدند در خیابان‌ها و سوت و دست و رقص انجام دادند و بیرق‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) را به آتش کشیدند.

این مسئول ابراز داشت: این جا دیگر ملت طاقت نیاوردند و متوجه شدند پشت ‌پرده حرف‌هایی که به بهانه انتخابات می‌زدند، چیز دیگری است، بحث بود و نبود جمهوری اسلامی است و این اقدامات در دنباله طرحی است که سال 65 قدرت‌های استکباری در رژیم اشغالی گرفته بودند، مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید، جمهوری اسلامی را ساقط کنید باید نور محرم و کربلا و عاشورا را خاموش کنید، باید جریان مهدویت را خاموش کنید.

سعیدی افزود: سال 65 دو سال مانده به پایان جنگ آن زمان فهمیدند در جنگ نظامی نمی‌توانند کاری کنند، تصمیم گرفتند جنگ نرم را شکل دهند و آن جا طراحی کردند که برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایده عاشورایی و ارادتشان را به سیدالشهدا (ع) بگیریم.

وی اذعان داشت: با این تفکر وقتی در روز عاشورای سال 88 آمدند و بیرق‌های امام حسین (ع) را آتش زدند و دست و سوت زدند، مردم عاشورایی و ولایی ما نتوانستند تحمل کنند و در 9 دی طومار فتنه و فتنه‎گران را جمع کردند.

سعیدی گفت: جمهوری اسلامی ما‌حصل خون بیش از 300 هزار شهید است و برای استحکام این نظام هر آن چه داریم به پای آن خواهیم ریخت و اجازه نمی‌دهیم دشمنی که بیش از سه دهه با اقتدار از در خانه رانده‌ایم، دوباره از پنجره وارد خانه شود.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول