اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی شهرضا:

ارتقای جایگاه هنر موسیقی در شهرضا مستلزم حمایت مسئولان است

رئیس انجمن موسیقی شهرضا گفت: موسیقی اصیل به عنوان یکی از فاخرترین عرصه‌های هنرنمایی مردم ایران مطرح است و ارتقای جایگاه این هنر متعالی در شهرضا نیازمند مساعدت و همکاری مسئولان است.

ارتقای جایگاه هنر موسیقی در شهرضا مستلزم حمایت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ناصر پورحسین صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: هنر به عنوان زبان مشترک تمامی ملل و اقوام بشری در طول ادوار مختلف تاریخی سیر صعودی خود را در پیش گرفته است و در این بین موسیقی اصیل ایرانی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان فرهنگی کشور همواره مایه افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی بوده است.

وی ادامه داد: با وجود فراز و نشیب‌های گسترده‌ای که هنر موسیقی کشور در طول چند قرن گذشته تجربه کرده است، اما حفاظت از اصالت‌ها و رعایت ساختارهای ایرانی، اسلامی همواره جزو مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی این هنر فاخر بوده و تاکنون از شاکله این میراث گران‌سنگ به شکل شایسته مراقبت شده است.

رئیس انجمن موسیقی شهرضا با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان مهد پرورش اساتید برجسته و صاحب سبک در حوزه موسیقی اصیل همواره مایه افتخار ایرانیان بوده است، افزود: برخورداری از پیشینه درخشان فرهنگی و هنری و همجواری با دیار نصف جهان، مردم فرهنگ دوست شهرضا را در طول چند قرن گذشته مصمم به حضور در عرصه موسیقی اصیل ایرانی، اسلامی کرده است و دستاوردهای موجود نیز حاکی از تحقق موفقیت‌های چشمگیر در این عرصه خطیر داشته است.

وی با تشریح جایگاه بزرگان موسیقی اصفهان در غنای موسیقیایی ایران گفت: شخصیت‌های برجسته‌ای همچون نایب اسدالله، طاهرزاده، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، کسایی، شهناز، تجویدی، سید رحیم و صدها استاد صاحب ذوق دیگر همواره در پیشانی موسیقی اصیل ایرانی به تربیت شاگردان بی‌شمار همت داشته‌اند و نقش بسزایی در اعتلای این هنر فاخر ایفا کرده‌اند.

پورحسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مطالعات دقیقی پیرامون تاریخچه هنر موسیقی در شهرضا انجام نگرفته است، بیان کرد: براساس اطلاعات موجود اساتید برجسته‌ای همچون نورعلی خان برومند از شاگردان درویش خان، فضل‌الله مرادی، عباس ناظم و جواد راد در طی چند نسل گذشته به آموزش و پرورش موسیقی در شهرضا فعالیت داشته‌اند و نقش بسزایی در تقویت ساختار این هنر اصیل در این دیار داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور جوانان علاقه‌مند به موسیقی در سطح کلاس‌های آموزشی به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است، ادامه داد: با بازگشایی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در سال 1363 شاهد حضور موج گسترده‌ای از جوانان صاحب ذوق شهرضا در سطح این مرکز بودیم که تعداد قابل توجهی از این افراد امروز در کرسی تدریس هنر موسیقی در سطح کلان‌شهرهای کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن موسیقی شهرضا با تشریح پیشینه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد موسیقی در شهرضا گفت: با وجود کمبودهای محسوس زیرساختی در هنر موسیقی شهرضا از سال 1380 آموزشگاه‌های موسیقی در سطح شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و با موج گسترده‌ای از استقبال مردم فرهنگ دوست و هنرمند شهرضا مواجه شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته با همت و پیگیری رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرمندان موسیقی شهرضا به شکل مطلوب راه‌اندازی شد و انتظار داریم مطابق هدف‌گذاری‌های انجام گرفته در جهت دستیابی به سیاست‌های تدوین شده فعالیت کند.

پورحسین با اشاره به برگزاری نخستین همایش تجلیل از مقام معنوی اساتید و پیشکسوتان هنر موسیقی در شهرضا افزود: این همایش سترگ برای نخستین بار با رویکرد معرفی جایگاه درخشان شهرضا در حوزه هنر موسیقی برگزار شد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تداوم این برنامه سازنده باشیم.

رئیس انجمن موسیقی شهرضا با تشریح اهمیت تولید موسیقی سالم و با محتوا و نقش آن در تربیت روحی انسان‌ها بیان کرد: شاداب سازی فضای اجتماعی شهرضا در طول چند سال گذشته جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهرستان بوده است و بر همین اساس مجموعه هنرمندان موسیقی مصمم به برگزاری برنامه‌های متعدد با رویکرد دستیابی به این هدف ارجمند هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مفاخر حوزه موسیقی شهرضا در سراسر کشور برای اجرای برنامه‌های مناسب در شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: استادان برجسته‌ای همچون شهرام مظلومی، امید سیاره، مجید ناظم‌پور، کوروش دانایی، مرتضی صنایعی و هدایت‌الله سیاره از شاخص‌ترین مفاخر شهرضا در هنر موسیقی به شمار می‌روند که با بسترسازی مناسب زمینه بهره‌گیری از ظرفیت این افراد میسر می‌شود.

انتهای پیام/63011/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول