اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره کل ارشاد قم خبر داد

بیمه 150 هنرمند موسیقی آئینی و تعزیه در استان قم

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: این انجمن بیش از 150 هنرمند موسیقی آئینی و تعزیه قمی را برای استفاده از تسهیلات و بیمه هنرمندان به صندوق حمایت و خانه موسیقی معرفی کرده است.

بیمه 150 هنرمند موسیقی آئینی و تعزیه در استان قم

امیر زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی در سال 83 اظهار داشت:‌ انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی استان قم با توجه به حساسیت بالایی که دارد کم‌حاشیه‌ترین انجمن استان است.

وی به ظرفیت مناسب هنر موسیقی در استان قم اشاره کرد و افزود: لازم است این ظرفیت‌ها مدیریت شده و برای توسعه این هنر علاوه بر تولید کمی به کیفیت برنامه‌ها دقت بیشتری شود.

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به برخی از فعالیت‌های مهم انجمن اشاره کرد و ادامه داد: این انجمن برگزاری سلسله برنامه‌های پژوهشی تاملی در باب موسیقی با عنوان ترنم سبز را در برنامه‌های خود دارد که با حضور اساتید مجرب این هنر و اجرای برنامه‌های فاخر هنری از سال 83 تاکنون 24 برنامه برگزار کرده است.

وی جشنواره استانی رسالت و ولایت با حضور 20 گروه موسیقی، سرود و همخوانی و همچنین جشنواره سراسری راح روح را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: جشنواره راح روح با توجه به محتوای دینی آن با هدف اجرای صحیح گوشه‌ها و آوازهای ردیف دستگاهی ایرانی بر روی اشعار مذهبی، عرفانی، مناجاتی، مدح و ثنای پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین فعالیت‌های موسیقی است که با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

زینلی شرکت در همایش سراسری شب‌های موسیقی ایران و هنرنمایی حدود 70 هنرمند قمی در تالار وحدت، برگزاری سوگواره استانی در سوگ خورشید با شرکت پنج گروه و اجرای 15 مجلس تعزیه در بخش‌ها و مراکز دهستان استان قم، برگزاری همایش تعزیه شور حسینی، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی آواز ایرانی با حضور استاد نوربخش، اردوهای تفریحی و پژوهشی و بازدید از کنسرت‌ها و اماکن و مراکز مرتبط را از جمله فعالیت‌های پراهمیت این انجمن ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های موسیقی روح‌افزا، آریاس، زریاب، هامون، ضرب سماع، همای رحمت، مشکویه (ویژه بانوان)، چکامه و دل‌آرا، اجرای 20 کنسرت موسیقی ایرانی و غیرایرانی، اعزام هنرمندان و گروه‌های زیر پوشش انجمن در جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف در شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، دامغان و اردبیل و حتی خارج از کشور مانند قطر، ترکیه و مالزی از دیگر اقدامات انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی استان قم بوده است.

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کارگاه هنری به صورت هفتگی در این انجمن خبر داد و افزود: این کارگاه هنری به جز ایام سوگواری به صورت مداوم به مدت هشت سال در محل انجمن برگزار شده و به اجرا، نقد و بررسی نواها و آواها پرداخته است.

وی از بیمه هنرمندان موسیقی و تعزیه استان خبر داد و گفت: این انجمن بیش از 150 هنرمند قمی را برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و بیمه هنرمندان به صندوق حمایت و خانه موسیقی معرفی کرده است.

زینلی با اشاره به حمایت مناسب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همکاری این انجمن با آموزشگاه‌های موسیقی، نهادها و ارگان‌های مختلف سطح شهر اظهار داشت: مردم متوجه شده‌اند موسیقی سنتی و آئینی با موسیقی‌های دیگر متفاوت است.

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این انجمن از میان علاقه‌مندان به این رشته هنری عضوگیری می‌کند، تصریح کرد: این انجمن پس از تاسیس، اقدام به ثبت‌نام از هنرمندان استان کرده و تاکنون بیش از 400 هنرمند قمی به عضویت این انجمن درآمده‌اند و کارت عضویت انجمن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول