اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه:

ارسال 150 اثر به دبیرخانه کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه

دبیر ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی گفت: تاکنون 150 اثر توسط 50 شاعر از 21 استان کشور برای حضور در کنگره ششم به دبیرخانه ارسال شده است.

ارسال 150 اثر به دبیرخانه کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، احمد رسولی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر ششمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشورایی قروه اظهار کرد: این کنگره سراسری هشتم و نهم دی ماه در آستانه سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و همزمان با سالروز حماسه بصیرت مردم ایران در قروه برگزار می‌شود.

دبیر ششمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشورایی قروه افزود: این کنگره از سال 86 در شهرستان قروه برگزار می‌شود که تنها در سال اول به صورت منطقه‌ای و با حضور هفت استان برگزار شد و پس از آن با استقبال گرم شاعران عاشورا سرا، به صورت سراسری درآمد که تعداد استان‌ها به 29 استان در سال گذشته رسید.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره را تا دوم دی‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: تاکنون 150 اثر توسط 50 شاعر از 21 استان کشور برای حضور در کنگره ششم به این دبیرخانه ارسال شده است.

رسولی اهداف برگزاری این کنگره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین(ع)، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلام، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا و ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر اشعار عاشورایی و مذهبی اعلام کرد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کنگره افزود: کنگره شعر و قطعه ادبی عاشورایی در سه بخش شعر، قطعه ادبی و بخش ویژه شهدای مظلوم کردستان برگزار می‌شود و از آثار ارسالی برگزیده با مضامین اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و، شعار حماسه سیاسی و اقتصادی و نیز حماسه عظیم نهم دی به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه محورهای این همایش را زندگی و سیره امام حسین(ع) و یاران وفادارش، صفات و فضایل و دلاوری‌های حضرت امام حسین(ع)، جلوه‌های فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت، نقش امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) به عنوان طلایه‌دار این فریضه، نقش عاشورا در انقلاب اسلامی و تداوم آن و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف و شعار سال برشمرد.

رسولی با اشاره به اینکه امسال از 28 شاعر و ادیب در بخش‌های مختلف تجلیل می‌شود افزود: در طول 5 دوره برگزاری این کنگره عظیم، یک‌هزار و 280 شاعر از سراسر کشور آثار خود را در قالب 3 هزار و 727 قطعه شعر و قطعه ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند که از این تعداد 146 شاعر به عنوان شعرای برگزیده انتخاب شده‌اند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار آثار برگزیده شش دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه، در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

رسولی نگرش به این کنگره را به عنوان یک کار بزرگ هیئت حسینی برشمرد و افزود: این کنگره در اختیار یک نهاد و یا اداره خاصی نیست و همه ساله با مشارکت و همراهی گسترده آحاد مردم قروه اعم از شیعه و سنی برگزار شده است که این نشان‌دهنده ارادت و علاقه خاص مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

دبیر اجرایی ششمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشورایی قروه افزود: این کار عظیم فرهنگی در استان فرهنگی کردستان، بازتاب ویژه‌ای در سطح کشور داشته است که استقبال گرم شاعران از آن حاکی از موفقیت این کنگره در تبیین اهداف عاشورا بوده است.

وی گفت: امسال از خانواده پیرغلامان اهل بیت مرحوم شاهرخ اورامی و علی‌اکبر رحیمی و نیز از شاعر برجسته استان منصور دولتی و خانواده یکی از شهدای شاخص شهرستان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/79009/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول