اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد

راهیابی 170 اثر به کنگره شعر عاشورایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با برگزاری مرحله اول داوری آثار ارسال شده به ششمین کنگره شعر عاشورایی 170 اثر به مرحله دوم داوری راه‌ یافتند.

راهیابی 170 اثر به کنگره شعر عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در نشست هم‌اندیشی کمیته اجرایی شعر عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: با تشکیل هیئت داوران با حضور شش تن از اساتید برجسته کشوری که متبحر در شعر و کلام آیینی هستند 350 اثر ارسال شده به این کنگره در مرحله اول مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که بعد از یک هفته تلاش و کوشش کمیته داوران از بین آثار ارسال شده 170 اثر با شاخصه‌های ممتاز شعر آیینی و مداحی‌ها به زبان آذری انتخاب شده و به مرحله بعدی راه یافت.

وی یادآور شد‌: در مرحله دوم که تا اوایل هفته آینده برگزار می‌شود آثار برگزیده از بین راه‌یافتگان به مرحله دوم انتخاب شده و شاهد تجلیل و تقدیر از منتخبان در مراسم پایانی کنگره خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل محوریت کنگره امسال را رویدادهای نهضت عظیم کربلا از شام تا مدینه اعلام کرد و گفت: شاعران بی‌شماری از شمالغرب کشور آثار خود را با موضوع و محوریت حوادث و رویدادهای رخ داده برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از شام تا مدینه به رشته تحریر در‌آوردند و در قالب اشعاری زیبا و جانسوز این حوادث را بیان کردند تا مخاطبان با هنر قلم و شعر این هنرمندان و شعرا بتوانند با حوادث رخ داده در این مقطع آشنا شوند.

ستوده تصریح کرد: ششمین کنگره شعر عاشورایی با مشارکت و همکاری شعرای شمالغرب کشور که به زبان آذری آثاری ارزشمند سروده‌اند دهه آخر صفر در اردبیل به عنوان شهر دارالارشاد و دارالمومنین که به پایتخت عزاداری حسینی مشهور است، برگزار می‌شود.

این مسئول ویژگی‌های کنگره امسال را نوآوری‌ها در خلق اثر ارزشمند در حوزه شعر آیینی و عاشورایی اعلام کرد و ابراز داشت: در سال‌های گذشته شاعران آیینی شمالغرب کشور در این کنگره حضور گسترده‌ای داشتند که امسال نیز در تلاش هستیم تا با شور و حال خاص و با حضور جابر عناصری استاد مرثیه و شعر آیینی بتوانیم بهترین برنامه را برگزار کنیم تا همه علاقمندان به مکتب حسینی بتوانند از این برنامه‌ها بهره بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تجلیل از شاعران پیشکسوت عاشورایی، تهیه و چاپ یک مجلد از آثار منتخب پنج دوره گذشته شعر عاشورایی و همچنین اجرای برخی از آیین‌های سنتی و مذهبی اردبیلی‌‌ها در ماه صفر را از برنامه‌های جنبی این کنگره اعلام کرد که در حال و هوای معنوی و ارزشی برگزار خواهد شد.

ستوده خاطرنشان کرد: ما در برگزاری این کنگره هدف والایی را پیش‌بینی می‌کنیم و آن تبیین دقیق حادثه کربلا و رویدادهای پس از آن و کمک به تولید و خلق اشعار آیینی قوی و پرمحتوا است تا به عنوان سندیت حرکت و شعر عاشورایی بتوانیم از این جایگاه دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: همین که در این کنگره صدها شاعر و مداح اهل بیت با مرام و اندیشه حسینی گرد هم می‌آیند تا در این حوزه با هم تبادل فکر، اندیشه و تجربه داشته باشند برای ما ارزشمند است که بتوانیم از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دفاع راستین داشته باشیم.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول