اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر:

کاشمر جزو 15 شهر وقفی کشور محسوب می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر ضمن تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف گفت: کاشمر به لحاظ این که نیمی از آن وقف است جزو 15 شهر وقفی در کشور محسوب می‌شود.

کاشمر جزو 15 شهر وقفی کشور محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: برنامه‌های هفته وقف در کاشمر از روز دوشنبه 9 دی ماه با اجتماع بزرگ بصیرت در سالن امامزاده سید حمزه (ع) و با شعار امسال همه واقف باشیم، آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیمی از شهرستان کاشمر، وقف است و جزو 15 شهر وقفی کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: در این راستا برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی در راستای احیای موقوفات و ترویج و توسعه همگانی وقف در این شهرستان در نظر گرفته شده و هم‌اکنون نیز تبلیغات این هفته در سطح شهر در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اشاره به اینکه متناسب با ایام هفته وقف که با عناوین مختلف نامگذاری شده در این شهرستان برنامه‌هایی اجرا می‌شود، ابراز داشت: روزهای این هفته از دوشنبه 9 دی با عناوین وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی، سه‎شنبه 10 دی، وقف، سنت نبوی، سیره ائمه (ع)، چهارشنبه 11 دی، وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی، پنج‎شنبه 12 دی، وقف، تجلی مودت اهل ‎البیت (ع) با تکریم امامزادگان، جمعه 13 دی، وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای جامعه، شنبه 14 دی، وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‎های اجتماعی و یکشنبه 15 دی وقف، حماسه اقتصادی، ارتقاء بهره‎وری موقوفات و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین روز هفته وقف شاهد اجتماع بزرگ بصیرت با عنوان لبیک یا رسول الله و لبیک یا خامنه‌ای در جوار بقعه امامزاده سید حمزه (ع) با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان با سخنرانی امام جمعه این شهر خواهیم بود، ادامه داد: پس از این همایش نمایشگاه وقف و بقاع متبرکه و نمایشگاه  بصیرت‌افزایی در استان در امامزاده سید حمزه (ع) با حضور مسئولان شهرستان و مردم افتتاح خواهد شد.

تدینی همگانی کردن وقف در جامعه را یکی از اقدامات و برنامه‌های مهم در طول سال به ویژه ایام هفته وقف عنوان و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 360 جلسه در خصوص معرفی آثار و فواید وقف در زندگی توسط روحانیون در بقاع متبرکه و مساجد سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نشست‌های صنفی از جمله طلاب، دانشگاهیان و اصناف را گامی مهم در توسعه و ترویج فرهنگ مردمی وقف دانست و تصریح کرد: در این نشست‌ها علاوه بر بیان خدمات و برکات وقف در سطح شهرستان و معرفی خدمات اداره اوقاف به ویژه سامانه جدید اوقاف از نظرات شرکت کنندگان در راستای حفظ و حراست از موقوفات بهره خواهیم برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تجلیل از یاوران وقف، غبارروبی بقاع متبرکه، سرکشی و عیادت از خانواده‌های معظم شاهد، واقفان زنده، بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و مؤسسات خیریه، برگزاری همایش و نشست‌های تبلیغی و آموزشی و نیز دیدار با مسئولان شهرستان را از برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: برخلاف اجرای طرح مودت و دوستی در بقاع متبرکه سطح شهرستان، در هفته وقف امسال با توجه به نیاز بقاع به اجرای طرح‌های عمرانی و تسریع در ارائه خدمات به زائران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آثار اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه امامزادگان تأکید کرد: اجرای این طرح گامی در راستای جلب توجه خیرین و نیک اندیشان است که با شناسایی نیازهای هر یک از بقاع می‌توانیم از خیرین بر اساس اولویت و نیاز درخواست کمک کنیم.

این گزارش حاکی است شهرستان کاشمر با داشتن امامزادگان واجب التعظیم سید حمزه (ع)، سید مرتضی (ع)، سید محمد(ع) و زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس به دومین شهر زیارتی استان پس از مشهد مقدس شهرت دارد و با توجه به این که نیمی از این شهرستان وقف است جزو 15 شهر وقفی در کشور هم قرار گرفته است.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول