اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی اعلام کرد

ثبت 10 مورد وقف جدید در خوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: طی 9 ماه امسال 10 مورد وقف جدید در خوی به ثبت رسیده است.

ثبت 10 مورد وقف جدید در خوی

حجت‌الاسلام مقصود محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وقف یکی از برترین و پردوام‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری بوده که توسط واقفان خیراندیش در راستای خدمت به همنوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی اقتصادی و اجتماعی جامعه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بحث موقوفات و وقف در جامعه روز به روز رونق می‌‌یابد، تصریح کرد: نخستین واقفان اسلام پیامبر اکرم (ع) و ائمه اطهار (ع) بوده و مردم در راستای ادامه سیره نبوی و علوی اقدام به کار خیر می‌کنند.

محمودی وقف را از جمله افتخارات دین اسلام عنوان کرد و ادامه داد: بحث وقف به طور غیر مستقیم در قرآن کریم و به طور مستقیم در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توجه شده است.

این مسئول افزود: از نظر اسلام وقف راهگشایی برای رفع محرومیت‌های مادی و معنوی جامعه بوده که خیران آن را از خود به صورت ماندگار به یادگار می‌گذارند.

وی اعلام کرد: طی 9 ماه امسال در شهرستان خوی 10 وقف جدید به ثبت رسیده که در کاربری‌های مختلف اعم از زمین زراعی، مسکونی و باغ در راستای توسعه مساجد و حسینیه‌ها، کمک به مستمندان و در راستای توسعه و تبلیغ معارف قرآن کریم توسط مردم خوی وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی متذکر شد: در راستای ترویج فرهنگ وقف مردم نسبت به احکام وقف آشنا بوده و با آگاهی کامل وقف می‌‌کنند.

محمودی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی و ستادی که در رابطه با هفته وقف تشکیل شده حدود 20 برنامه به مناسبت هفته وقف در خوی پیش‌بینی شده که در هفته وقف اجرا می‌شود و مهم‌ترین آن نشست تخصصی وقف با اقشار جامعه از جمله بازاریان، پزشکان، مهندسان، فرهنگیان و صنوف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی برگزاری همایش‌های وقف و تجلیل از واقفان خیراندیش، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تجدید میثاق با ولایت و همایش تجلیل از بانوان نخبه واقف را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به کنگره ملی امام صادق (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: 28 دی ماه امسال شهرستان دارالمومنین خوی میزبان نخستین کنگره ملی امام صادق (ع) است.

وی ادامه داد: کنگره ملی امام صادق (ع) به صورت ملی و کشوری بوده و فراخوان مقالات آن از مهر ماه امسال در سطح کشور آغاز شده و در کلیه دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و مراکز علمی و پژوهشی اطلاع‌رسانی کامل انجام پیدا کرده است.

محمودی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات 21 آذر ماه بود که با توجه به استقبال علاقمندان تا پنج دی ماه تمدید شد و تاکنون 130مقاله از 16 استان کشور به دبیرخانه کنگره ملی مقاله ارسال شده است.

این مسئول با بیان اینکه مقالات ارسالی در سطح خوبی بوده، ادامه داد: از 20 آذر ماه ارزیابی مقالات توسط هیئت داوران آغاز شده و توسط هفت هیئت داوری ارزیابی مقالات ادامه دارد و امید است تا 15 دی ماه نتیجه ارزیابی‌های مشخص شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی متذکر شد: در پایان 10 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شده و به نفرات اول تا سوم جوایز ویژه اهدا می‌شود و 30 مقاله نیز که قابل چاپ باشد در کتابی به نام مجموعه مقالات کنگره چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/61005/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول