اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هماتولوژیست و متخصص مراقبت تسکینی‌:

بیماران صعب‌العلاج و سرطانی ‌نیازمند طب تسکینی هستند‌

هماتولوژیست و متخصص مراقبت تسکینی گفت: مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ علاوه بر درمان‌های دارویی نیازمند طب تسکینی هستند.

بیماران صعب‌العلاج و سرطانی ‌نیازمند طب تسکینی هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرحیم حزینی‌ صبح امروز در آیین افتتاحیه‌ همایش ملی «مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش‌رو» با اشاره به روند رو به رشد سرطان در ایران اظهار داشت: طبق برنامه سازمان جهانی بهداشت‌ به منظور کاهش روند توسعه بیماری سرطان برنامه‌هایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و استان‌های مختلف در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: بر اساس این برنامه چهار عامل پیشگیری اولیه، غربالگری زودرس، تشخیص و درمان و طب تسکینی مورد توجه قرار گرفته است.

حزینی با بیان اینکه سرطان در صورت تشخیص زودهنگام و اقدامات مؤثر، درمان‌پذیر است، افزود: ایران به لحاظ تشخیص و درمان پیشرفت‌های خوبی دارد، اما پیشگیری، غربالگری و ‌طب تسکینی اصلا مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ابراز داشت: طبق مطالعات انجام شده در آمریکا، حضور متخصص تسکینی می‌تواند تا 70 درصد از هزینه‌های بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را کاهش دهد.

حزینی گفت: علاوه بر اینکه مراقبت‌های تسکینی برای فرد بیمار و اطرافیان وی نیز مؤثر واقع می‌شود و آرامش خیلی را برای آنها به همراه دارد.

بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان همانند یک بحران و زلزله خانواده را دگرگون می‌کند و مبتلایان به این بیماری‌ها نیازمند طب تسکینی هستند.

این متخصص مراقبت تسکینی خاطر نشان کرد: نگاه دنیا به طب تسکینی تغییر کرده و هر بیمار مبتلا به سرطان باید در کنار درمان‌ خود از متخصص تسکینی بهره ببرد.

حزینی بیان داشت: در واقع طب تسکینی موجب‌ کاهش بستری‌های غیر‌ضروری، کاهش‌ انجام آزمایش‌های تخصصی بیهوده، کاهش فرسودگی شغلی برای کارکنان بیمارستان و ارتقای کیفیت زندگی بیماران می‌شود.

به گزارش فارس، همایش ملی مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش‌رو» هفتم تا 9 دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول