اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت جامعه:

طرح تأثیر آموزش در سرطان‌های شایع زنان در بیرجند اجرا می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای طرح تأثیر آموزش مبتنی بر مدل تغییر اعتقادات بهداشتی بر رفتارهای غربالگری سرطان‌های شایع زنان در بیرجند خبر داد.

طرح تأثیر آموزش در سرطان‌های شایع زنان در بیرجند اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، میترا مودی ظهر امروز در کارگروه بانوان و سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: دانش و آشنایی با روش‌های غربالگری سرطان‌های شایع زنان در جامعه بسیارکم است.

وی با بیان این‌که انجام تست پاپ اسمیر در زنان و تشخیص به موقع سرطان سرویکس می‌تواند تا حدود زیادی از این بیماری پیشگیری کند، ادامه داد: انجام تست پاپ اسمیر می‌تواند مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم را تا 90 درصد کاهش دهد.

نقش پررنگ آموزش در پیشگیری از بیماری‌ها

رئیس مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در همین راستا طرح تأثیر آموزش مبتنی بر مدل تغییر اعتقادات بهداشتی بر رفتارهای غربالگری سرطان‌های شایع زنان در بیرجند در دستور کار کارگروه بانوان قرار گرفته است.

مودی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری قبل از وارد شدن به مراحل درمان عنوان کرد و گفت: آموزش می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های زنان داشته باشد.

وی با بیان این‌که این طرح یک طرح آموزشی و مداخله‌ای است، اذعان داشت: زنان شاغل، خانه‌دار و دانشجویان دختر بیرجند جامعه هدف این طرح هستند.

ارتقاء سطح آگاهی‌های آحاد جامعه از طریق بانوان

رئیس مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: معیار ورود به مطالعه در این طرح داشتن سن بالای 20 سال و نداشتن سابقه سرطان سینه و سرویکس است.

مودی ارتقاء سطح آگاهی‌های آحاد جامعه از طریق بانوان، شناخت عوامل خطر بیماری‌ها و عوامل مؤثر در پیشگیری،بهبود نگرش و ارتقاء عملکرد زنان و کاهش موانع فرهنگی و اجتماعی و تسهیل مشارکت زنان را از جمله اهداف دیگر این طرح برشمرد.

وی همچنین به مراحل اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در ابتدا لیستی از افراد تهیه می‌شود و با تکمیل پرسشنامه‌ای از طرف آن‌ها، زنانی که مرحله پیش‌تفکر را در این زمینه دارند تشخیص می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطر نشان کرد: بعد از انجام مداخله آموزشی در افراد مشخص شده، پرسشنامه‌ نهایی توسط این افراد تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/69022/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول