اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پزشکی کرمان‌:

طب تسکینی رویکردی برای افزایش کیفیت زندگی‌ بیمار است‌

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مراقبت‌های تسکینی رویکردی هدفمند و علمی برای درمان و افزایش کیفیت زندگی بیماری‌های صعب‌العلاج است.

طب تسکینی رویکردی برای افزایش کیفیت زندگی‌ بیمار است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر حقدوست صبح امروز در آیین افتتاحیه‌ همایش ملی «مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش‌رو» اظهار داشت: از مفاهیمی که دنیای امروز به آن توجه خاصی دارد، کیفیت زندگی و بالا بردن سطح آن است.

وی با بیان اینکه در طب سنتی مفهوم نگاه به کیفیت زندگی پررنگ‌تر از طب کلاسیک است، بیان داشت: طب کلاسیک در درمان به صورت جزئی نگاه می‌کند در حالی که طب سنتی همه جوانب وضعی بیمار را مدنظر قرار می‌‌دهد.

حقدوست تصریح کرد: برای رفع این نقص در سیستم طب کلاسیک مبحث مراقبت‌های تسکینی مدنظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید در جامعه سالم به دنبال انسان‌هایی با عمر طولانی و باکیفیت باشیم، افزود: درمان‌های ما علاوه بر اینکه باید بیماری و عوارض ناشی از آن را تغییر دهد، باید کیفیت زندگی را در نظر بگیرد.

حقدوست گفت: کیفیت زندگی بر اساس دو برآیند، اینکه فرد چه توانایی‌هایی دارد ‌و چه فشارهایی بر او وارد می‌شود و چگونگی کنار آمدن با این مشکل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در پزشکی هیچ درمان قطعی برای بیماری‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در کنار درمان باید مداخلات علمی‌تر، سنجیده‌تر و هدفمند‌تر انجام گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: طب تسکینی‌ یکی از راه‌های کمک به افرادی است که به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان مبتلا هستند تا راحت‌تر با بیماری خود کنار بیایند.

حقدوست با اشاره به آغاز فعالیت‌های طب تسکینی در استان کرمان ابراز داشت: در این راستا نشست‌هایی با روحانیونی که در رشته پزشکی تحصیلات دارند، برای استفاده از توانمندی‌های آنان در طب تسکینی برگزار شده است.

به گزارش فارس، همایش ملی «مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش رو» هفتم تا 9 دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول