اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذر ماه 92 صورت گرفت

انجام 176 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در قزوین

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت:‌ این سازمان در 176 عملیات امداد نجات و اطفای حریق در آذر ماه 92 حضور یافته است.

انجام 176 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، سیدعلی شفیعی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته و به دنبال درخواست شهروندان با سامانه 125 و نیاز به امدادرسانی، نیروهای این سازمان در 176 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق حضور یافته که بیشتر این عملیات‌ها مربوط به خودروها، نشت گاز و حریق متفرقه بوده است.

وی افزود: ‌این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 عملیات انجام شده که نشان‌دهنده افزایش تعداد حریق و حادثه در آذر ماه سال 92 است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و دقت در نصب و راه‌اندازی این وسایل می‌تواند از وقوع بسیاری از حوادث گازگرفتگی جلوگیری کند.

شفیعی با اشاره به فصل سرما و لزوم رعایت نکات ایمنی در راستای کاهش خطرات و ایمنی بیشتر شهروندان گفت: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و دقت در نصب و راه‌اندازی این وسایل می‌تواند از وقوع بسیاری از حوادث گازگرفتگی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیراصولی قدیمی،‌ نصب ناایمن لوله‌های دودکش، استفاده از ظرف آب برای خروج گاز منواکسیدکربن و استفاده از لوله‌های آکاردئونی و نامناسب از مهم‌ترین دلایل انتشار گاز سمی و خطرناک منواکسید کربن و مسمومیت ناشی از آن است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: سازمان آتش‌نشانی که با حضور بر سر صحنه‌های حوادث با علت‌های گوناگون این حادثه روبرو بوده است، در چند سال اخیر با فعالیت‌های آموزشی تلاش کرده است تا آمار مرگ و میر در این زمینه را کاهش دهد.

شفیعی تأکید کرد: تنها بخشی از جلوگیری رخداد حوادث منواکسیدکربن بر عهده این سازمان است و بخش اعظم آن بر عهده خود شهروندان است.

وی گفت:‌ با وجود اینکه بررسی ایمنی وسایل گرمایشی و اتصالات مربوط آنها نیاز زمان چندانی ندارد اما برخی شهروندان به این موضوع توجه نداشته و زمینه‌ساز مرگ خود و خانواده‌شان می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه توجه به نکات ایمنی می‌تواند منجر به کاهش حوادث گازگرفتگی شود، رعایت موارد ذیل برای پیشگیری از این حادثه را ضروری عنوان کرد:‌ همزمانی باز بودن و سالم بودن مسیر دودکش از یکسو و باز بودن مسیرهای ورود هوا به داخل منزل از سوی دیگر،‌ ضروری است.

شفیعی عنوان کرد: دودکش‌ها ترجیحاً به صورت عمودی اجرا شوند و از نصب دودکش با شیب منفی اکیداً خودداری شود و همچنین عبور دودکش از شیشه‌ها، پنجره‌ها و دیوارهای جانبی مجاز نیست و از کاهش قطر لوله خروجی آبگرمکن دیواری خودداری کنید.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول