اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان:

هلال‌احمر کردستان صاحب بالگرد امداد و نجات می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از پایان ساخت فنداسیون آشیانه بالگرد در استان خبر داد و گفت: با اتمام ساخت آشیانه، یک فروند بالگرد به جمعیت هلال‌احمر داده می‌شود.

هلال‌احمر کردستان صاحب بالگرد امداد و نجات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن خدابنده‌لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: مراحل ساخت آشیانه به دلیل استفاده از مصالح پیش ساخته سرعت خوبی دارد و تاکنون نیز اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد تومان از سوی استانداری به این مهم اختصاص یافته است.

وی گفت: نبود آشیانه مهم‌ترین دلیل نداشتن بالگرد در کردستان است و کوهستانی بودن استان و نیاز به خدمات امدادی ضرورت وجود بالگرد در کردستان را دوچندان ساخته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: آشیانه این بالگرد در حال حاضر طبق نقشه در فرودگاه سنندج در حال ساخت است.

خدابنده‌لو هزینه خرید بالگرد را بالا خواند و گفت: بالگردی که برای کردستان تامین شده بود به علت آماده نبودن آشیانه به استان دیگری اختصاص یافت اما بر اساس رایزنی‌های انجام شده به محض پایان ساخت آشیانه، بالگرد استان نیز تحویل می‌شود.

پیشرفت 90 درصدی پایگاه‌های جاده‌ای

وی از پیشرفت 90 درصدی دو پایگاه جاده‌ای مصوب سفر مقام معظم رهبری در گردنه‌های مروارید کامیاران و خان‌بانه خبر داد و گفت: تاکنون یک‌ میلیارد تومان اعتبار برای این دو پایگاه هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با بیان اینکه پروژه در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار با وجود پیشرفت 90 درصدی به کندی جلو می‌رود، گفت: برای اتمام و تجهیز کامل هر دو پایگاه 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم هر چه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خدابنده‌لو پروژه امداد سروآباد، ساخت پروژه ساختمان اداری دیواندره و طرح توسعه پایگاه‌های گردنه صلوات‌آباد را از جمله پروژه‌های در دست اجرای جمعیت هلال‌احمر استان کردستان برشمرد و بیان داشت: به منظور اجرای این سه پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر 960 میلیون تومان هزینه شده که به زودی پروژه سروآباد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، پروژه ساختمان اداری دیواندره نیز در حال حاضر 70 درصد پیشرفت دارد و طرح توسعه پایگاه‌های گردنه صلوات‌آباد نیز در حال انجام است.

راه‌اندازی تلفن 112 فوریت‌های اضطراری

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان از فعال بودن تلفن 112 به جای 147 فوریت‌های اضطراری در سراسر استان خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از این شماره می‌توان در زمان‌هایی که تلفن‌ همراه از شبکه خارج است، با مرکز فوریت‌های اضطراری تماس گرفت.

خدابنده‌لو با بیان اینکه برای تماس با این شماره، نیازی به سیم‌کارت و حتی شبکه همراه نیست، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افراد در حال حاضر بدون توجه به اهمیت این شماره تلفن، آن را اشغال می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عاجزانه از مردم می‌خواهیم تنها در صورت نیازهای فوری و اورژانسی با این شماره تماس بگیرند چراکه اشغال بی‌مورد و ایجاد مزاحمت از طریق این شماره شاید به قیمت جان یک انسان تمام شود.

انتهای پیام/79002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول