اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه امسال

یک‌هزار و 325 نوزاد در کامیاران متولد شدند/ ثبت 410 واقعه فوت

رئیس اداره ثبت‌احوال کامیاران از ولادت یک‌هزار و 325 نفر طی 9 ماهه امسال در این شهرستان خبر داد.

یک‌هزار و 325 نوزاد در کامیاران متولد شدند/ ثبت 410 واقعه فوت

محمدشریف ‌امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار کرد: اداره ثبت‌احوال کامیاران در 13 تیرماه 1307 با ثبت نخستین سند به نام الله‌مراد باجلانی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در 9 ماه اول امسال بالغ بر یک‌هزار و 325 ولادت شامل 672 نوزاد پسر و 654 نوزاد دختر در این شهرستان ثبت شده است.

وی از رشد 18.3 درصدی تولد در 9 ماهه امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: این رشد نسبت به میانگین کشوری رشد نرمالی است.

رئیس اداره ثبت‌احوال کامیاران تصریح کرد: در 9 ماهه سال‌جاری 410 مورد واقعه فوت به ثبت رسیده است که 241 مورد از این تعداد مربوط به آقایان بوده است.

امیری با اشاره به آماری که هر ماهه از سوی دفاتر ازدواج و طلاق برای این اداره ارسال می‌شود، گفت: یک‌هزار و 85 مورد ازدواج در سال‌جاری ثبت شده که با میانگین کشوری برابر است.

به گفته وی، بالغ بر 222 مورد طلاق نیز در 9 ماهه امسال در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی به دلایل افزایش نرخ طلاق در شهرستان کامیاران اشاره کرد و بیان داشت: زود به نتیجه رسیدن پرونده‌های طلاق به خاطر جمعیت کم نسبت به شهرهای اطراف موجب شده که افراد غیربومی نیز برای طلاق‌ گرفتن به این شهر بیایند و ثبت آمار طلاق افراد غیر‌بومی در آمار طلاق این شهر موجب افزایش نرخ آمار طلاق شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال کامیاران در ادامه با بیان اینکه انتخاب اسم برای کودک یکی از مهم‌ترین حقوق او بر والدین است، تصریح کرد: خانواده‌های کامیارانی می‌توانند تمام نام‌هایی که ریشه ملی، قومی و مذهبی داشته باشند و معنای آنها نیز در فرهنگ اجتماعی جامعه مورد قبول باشد را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

امیری با اشاره به اینکه انتخاب اسامی مذهبی در این شهرستان کاربرد بسیاری دارد، بیان کرد: اعتقادات عمیق مذهبی مردم کامیاران موجب انتخاب اسامی مذهبی برای کودک در این شهرستان شده است.

وی در پایان نام‌های محمد، آرتین، ژیار و پارسا برای پسرها و باران، نیان، اوین و لاوین را برای دختران به ترتیب فراوانی چهار نام اول انتخاب شده از سوی خانواده‌های کامیارانی در 9 ماهه نخست سال‌جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/79018/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول