اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل هزینه‌کرد زکات

94 فقره جهیزیه برای نوعروسان کردستانی تهیه شد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: امسال 94 فقره جهیزیه از محل جمع‌آوری زکات تهیه و به نوعروسان زیرپوشش این نهاد در استان اهدا شده است.

94 فقره جهیزیه برای نوعروسان کردستانی تهیه شد

هیوا رحیمی در حاشیه برگزاری گردهمایی زکات شهرستان دهگلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این تعداد جهیزیه با صرف اعتباری بالغ بر 940 میلیون ریال تهیه و به نوعروسان مددجو اعطا شده است.

وی تصریح کرد: 4 میلیارد و 325 میلیون ریال دیگر هم از محل جمع‌آوری زکات برای احداث مسکن 17 مددجوی نیازمند هزینه شده است.

وی به هزینه‌کرد بیش از 306 میلیون زکات در راستای پرداخت هزینه‌های درمانی 22 مددجوی نیازمند زیرپوشش کمیته امداد در استان خبر داد و بیان کرد: 117 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری نیز در راستای کمک به تحصیل 93 دانش‌آموز زیرپوشش در استان هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: 216 میلیون از زکات جمع‌‌‌آوری شده نیز به صورت موردی برای رفع مشکلات 46 نیازمند هزینه شده است.

به گفته رحیمی، 5 میلیارد و 944 میلیون از کل زکات جمع‌‌آوری شده سال‌جاری در راستای رفع مشکلات و نیازهای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان هزینه شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری 12 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در سطح استان طی سال‌جاری گفت: پرداخت زکات امروزه در استان ما به یک فرهنگ تبدیل شده و خوشبختانه طی چند سال‌ اخیر موفق به کسب رتبه‌های نخست در این حوزه شده‌ایم.

به گفته وی، 51 میلیارد و 926 میلیون از زکات جمع‌اوری شده در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی، 44 میلیارد و 135 میلیون در راستای مصرف فقرا توسط عاملین و معتمدین و 5 میلیارد و 944 میلیون ریال نیز از سوی کمیته امداد به منظور رفع مشکلات مددجویان زیرپوشش هزینه شده است.

وی ترویج فرهنگ پرداخت زکات را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای زکات استان دانست و بیان کرد: برگزاری 14 هزار جلسه تبلیغات چهره به چهره، برگزاری 480 مورد شورای زکات، بکارگیری 160 مبلغ و 2 هزار و 100 عامل افتخاری در این راستا صورت گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در پایان از زکات به عنوان بستر تحقق عدالت اجتماعی و حذف فقر از جوامع اسلامی نام برد و گفت: پرداخت زکات یکی از راه‌های رستگاری انسان است که خداوند متعال در قرآن مسلمانان را به ادای نماز تاکید نموده است.

انتهای پیام/79002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول