اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد گلستان:

51 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد گلستان هستند

قائم مقام کمیته امداد گلستان گفت: 51 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد گلستان هستند.

51 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد گلستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل بشارتلو بعد از ظهر امروز در جمع مشاوران بانوان مدیران کل استان گلستان، اظهار داشت: هدف از این نشست‎ها و هم‎اندیشی‎ها و بیان دیدگاه‎ها، نزدیک کردن مشاوران دستگاه‎ها به منظور هم‎افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‎ها برای تحکیم بنیاد خانواده است و با استمرار این نشست زمینه رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار فراهم می‎شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار مولفه‎هایی همچون توانمندسازی اقتصادی، فکری، فرهنگی و افزایش رشد فرهنگ اجتماعی، توسعه بیمه‎های اجتماعی، اشتغال و خوداتکایی، آموزش خانواده و مشاوره را در نظر گرفته است.

بشارتلو بیان داشت: اهدافی که برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده توانمندسازی، ارتقاء فرهنگی و مذهبی، ایجاد اشتغال پایدار از طریق منابع مالی، کاهش آسیب‎های اجتماعی و مخاطرات آن است.

وی افزود: در همین راستا راهکارهایی همچون تشکیل بانک اطلاعاتی شامل ظرفیت‎ها، مشکلات و خدماتی که ارائه می‎شود، تشکیل گروه حامیان سلامت خانواده و تقویت و توسعه بیمه‎های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان گلستان عنوان کرد: در حال حاضر در استان گلستان 51 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که این تعداد برابر جمعیتی معادل 123 هزار نفر است که 5.6 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص می‎دهد که از این میزان 63 درصد شیعه و 37 درصد اهل تسنن هستند.

بشارتلو متذکر شد: 72 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان گلستان را زنان و 28 درصد را مردان تشکیل می‎دهند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 874 دانشجو و 7 هزار و 354 دانش‌آموز نیز تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

قائم مقام کمیته امداد گلستان بیان داشت: در سال جاری موضوع رسیدگی به تغذیه کودکان زیر 6 سال برای یک هزار نفر اجرا شده و 21 هزار و 77 نفر نیز از خدمات درمانی بهره‎مند شدند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: همچنین به وسیله 200 هزار مشترک صدقات، کمک‎ها جمع‌آوری می‎شود و در سال جاری 180 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/83004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول