اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

فتنه‌گران اصل نظام و ولایت را مورد هدف قرار داده بودند

امام جمعه دهدشت گفت: ظاهر این توطئه سنگین و پیچیده؛ جریان انتخابات بود اما در حقیقت اصل نظام و انقلاب و ولایت را مورد هدف قرار داده بودند.

فتنه‌گران اصل نظام و ولایت را مورد هدف قرار داده بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت، با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه‌سازی مردم ایران در سال 88، حضور مردم در صحنه را هوشیارانه و با بصیرت خواند و اظهار داشت: بعد از جریان انتخابات فتنه‌ای با شعار تقلب در انتخابات آغاز شد و با توطئه کشته‌سازی ادامه یافت.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: ظاهر این توطئه سنگین و پیچیده؛ جریان انتخابات بود اما در حقیقت اصل نظام و انقلاب و ولایت را مورد هدف قرار داده بودند.

حسینی با بیان اینکه خیلی از مردم در آن زمان متوجه اصل فتنه نبودند، ابراز داشت: توطئه فتنه‌گران در سال 88 خطر بزرگی بود که پایه‌های انقلاب را لرزاند و دشمن را شاد کرد.

خطیب جمعه دهدشت حضور آگاهانه مردم در 9 دی سال 88 را ختم این توطئه‌ها دانست و افزود: مردم؛ با بصیرت و هوشیاری این دسیسه‌ها را جمع و توطئه‌ها را منهدم کردند.

حسینی با اشاره به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، از حضور پر شور مردم و درایت رهبر معظم انقلاب به عنوان حافظ ارزش‌های انقلاب و نظام یاد کرد و گفت: در 9 دی نیز حضور مردم مانند دریای مواج در خیابان جاری شد.

وی عنایت خداوند را باعث این هوشیاری و بصیرت مردم دانست و تصریح کرد: باطن فتنه زمانی برای مردم روشن شد که کودتاگران به خیمه‌گاه سیدالشهدا (ع) و دسته‌های عزاداری حمله کردند و آن موقع بود که مردم فهمیدند اصل ولایت و ارزش‌های نظام مورد هدف است.

حسینی در ادامه تأکید کرد: 9 دی روز افتخاری برای ملت ایران شد و همه ما در پاسداشت این روز بزرگ وظیفه داریم.

امام جمعه دهدشت جرم فتنه‌گران و کسانی که به این کار دست زدند را سنگین خواند و گفت: گرچه نظام ما با رأفت با آنها مدارا کرده ولی این به معنای نادیده گرفتن فتنه این کودتاگران نخواهد بود.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش، با یادآوری رفتار آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای، سخنان سران استکبار و تهدید‌ات مکرر کشورمان به تحریم را بی‌ادبانه خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید به این گستاخی‌ها جواب دهند تا آمریکا فکر نکند ما محتاج مذاکره هستیم.

حسینی در ادامه افزود: ملت ما در این چند سال به رغم همه توطئه‌ها و مشکلات، روی پای خود ایستاده و خواهد ایستاد و امروز هم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی سخنان اوباما مبنی بر اینکه در مذاکره چیزی را به دست آورده که قبلاً این امکان برایش وجود نداشته، را نشانه جاسوسی بودن مذاکرات و خیانت به ملت ایران دانست و حرکت گستاخانه هیئت پارلمانی اروپا در سفر به ایران را محکوم کرد.

حسینی با اشاره به دیدار هیئت اروپایی با دو تن از فتنه‌گران گفت: مسئولانی که تدارک این سفر را دیده بودند باید نسبت به این دیدار و رفتار بی‌ادبانه آنها در برابر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخگو باشند زیرا ما نباید در برابر استکبار تحقیر شویم و ملت سرافراز ایران شایسته این حرکات ناشایست نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه دهدشت در خطبه اول نماز جمعه با تسلیت فرا رسیدن رحلت جانسوز رسول اکرم (ص) به تبیین فلسفه بعثت پیامبر (ص) و شرح زندگانی رسول خدا پرداخت و گفت: پیامبر اسلام (ص) برای تحقق آرمان‌های الهی و از بین بردن شرک در اولین فرصت تشکیل حکومت داد.

حسینی با بیان اینکه تحقق ارزش‌های الهی بدون تشکیل حکومت شدنی نیست، ابراز داشت: فلسفه تحمل این همه رنج و مشقت به خاطر نجات مردم از شرک و کفر بود.

انتهای پیام/82016/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول