اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

فتنه 88 حاصل برنامه‌ریزی چندین ساله دشمنان ولایت بود

امام جمعه باشت با اشاره به 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: فتنه 88 حاصل برنامه‌ریزی چندین ساله دشمنان ولایت بود.

فتنه 88 حاصل برنامه‌ریزی چندین ساله دشمنان ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را باری دیگر به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات خداوند توصیه کرد و اظهار داشت: رعایت تقوای الهی یکی از عوامل تقویت و افزایش قدرت تشخیص حق از باطل برای انسان است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز به این موضوع تاکید شده است، گفت: خداوند تبارک و تعالی در آیه 29 سوره انفال به روشنی بیان کرده است که هر کسی تقوا را پیشه کند قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا خواهد کرد.

امام جمعه باشت قدرت تشخیص حق از باطل را یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی بشر برشمرد و افزود: چه بسا بسیاری از افراد خواهان و طرفدار حق بوده اما به دلیل نداشتن قدرت تشخیص حق از باطل دچار انحراف شده و در اردوگاه باطل و زیر پرچم آنان قرار گرفته‌اند.

وی با قرارگیری در آستانه رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) در ایراد خطبه نخست خود به بیان مطالبی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: نبی اسلام (ص) تنها پیامبری بود که دعوتی جهانی و همگانی داشت و دعوتش جهانیان را در بر می‌گرفت.

خطیب جمعه باشت تصریح کرد: در آیه 158 سوره اعراف آمده است «یا ایها الناس انی رسول‌الله الیکم جمیعا» ای مردم من پیامبر خداوند به سوی همه شما هستم.

این مسئول ادامه داد: در قرآن کریم هیچ‌گاه خطابی به قشر و یا گروه خاصی نبوده و این خود بیانگر عمومی بودن دعوت پیامبر الهی و فراگیر بودن آن بر بشریت است.

وی در ادامه به رشد چشم‌گیر اسلام در میان مردم مدینه اشاره کرد و گفت: دعوت حضرت محمد (ص) هیچ‌گاه رنگ و بوی قبیله‌ای نداشت.

عبودی ادامه داد: پیامبر در دعوت به دین مبین و هدایت‌گر اسلام به اعراب و مردم مدینه بسنده نکرد و نامه‌هایی که در آن زمان به سوی پادشاهان کشورهایی چون ایران، مصر و روم فرستادند بیانگر این موضوع بود که آیین نبی اسلام الهی بوده و برای عموم جهانیان است.

امام جمعه باشت در نکته دوم درباره پیامبر گفت: پیامبر اسلام خاتم‌الانبیاء است و بعد از وی پیامبری نخواهد آمد و این موضوع به صراحت تمام در کتاب وحی و در آیه 40 سوره احزاب آمده است.

وی اظهار داشت: ادعای بهائیت در جهان امروز ادعای کذب و دروغی بزرگ است چراکه قرآن صراحت دارد بر اینکه حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی است.

این مسئول مذهبی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته به بیان مناسبت‌های در پیش رو پرداخت و در اولین مناسبت خود به هفتم دی‌ ماه سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 اشاره کرد و گفت: در سایه این دستور امام راحل در سال 58 درصد افراد بی‌سواد در سراسر کشور بسیار اندک و ناچیز شده و این یک میراث بزرگ از مردی بزرگ در تاریخ ایران است.

عبودی در ادامه سخنان خود به مناسبت 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و گفت: فتنه 88 حاصل برنامه‌ریزی چندین ساله دشمنان ولایت بود که تقلب در انتخابات را بهانه قرار دادند اما با هوشیاری و بصیرت بالای ملت باری دیگر در چشم مردم خوار شدند و برای همیشه مورد تنفر ملت واقع شدند.

امام جمعه باشت اظهار داشت: حماسه 9 دی ماهیت سه گروه را آشکار ساخت فتنه‌گران، سران فتنه و مردم که با بصیرت و هوشیاری حامی ولایت و انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: فتنه 88 ماهیت فتنه‌گران را بر تمام مردم آشکار کرد، کسانی که دشمنان و مخالفان دین و انقلاب ایران اسلامی بوده و تقلب انتخابات را بهانه‌ای قرار دادند تا به خواسته‌های شوم خود برسند.

این مسئول ادامه داد: در آشوب‌ها از آنان شاهد به آتش کشیدن پرچم عزاداری سیدالشهدا (ع)، پاره کردن عکس امام و دیکتاتور خواندن ولایت فقیه بودیم که این موضوعات غیرقابل چشم پوشی بوده و دشمنی آنان را با اسلام و انقلاب بیان می‌کند.

خطیب جمعه باشت افزود: یکی از جنبه‌های بزرگ حماسه 9 دی در واقع نمایان کننده هویت مردمی بود که عاشق و دلباخته دین، انقلاب و رهبرشان به صحنه آمدند.

به گفته وی، گروه سوم که هویتشان بر ملت آشکار شد سران فتنه بودند که بعد از جنایات روز عاشورا فتنه‌گران را طی بیانیه‌ای خداجو معرفی کردند.

انتهای پیام/82007/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول