اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح استراتژیک توسعه شهری خارگ در افق 1404 رونمایی شد

طرح استراتژیک توسعه شهری خارگ در افق 1404، در نشست شورای شهر و شهرداری خارگ رونمایی شد.

طرح استراتژیک توسعه شهری خارگ در افق 1404 رونمایی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، احمد بارگاهی شهردار جزیره خارگ صبح امروز در این نشست با مثبت خواندن این سند اظهار کرد: سند چشم‌انداز توسعه خارگ در افق 1404، پس از بررسی‌های صورت گرفته ارائه شده است و امیدواریم امروز در حضور تمامی دوستان در شورای اسلامی شهر خارگ و شهرداری این جزیره، به بررسی و ارائه پیشنهادات و انتقادات در مورد آن پرداخته شود تا به یاری خداوند در هفته آینده شاهد تکمیل این سند باشیم.

دکتر محمد بهروزی مجری پروژه نیز اظهار داشت: داشتن سند چشم‌انداز یکی از راهبردی‌ترین کارها در توسعه کشور محسوب می‌شود و تمامی شهرهایی که توانسته‌اند در سطح جهان موفقیتی در توسعه شهری کسب کنند، الگویی مناسب را پیش روی خود داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌های ایتالیا و بارسلونا حضور یافتیم و سعی کردیم یک مدل کوچک شهری را با الگوبرداری از این مدارس در دانشگاه آزاد خارگ پیاده‌سازی کنیم که خوشبختانه این موضوع به خوبی جواب داد و ما امروزه در خارگ یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های کشور، با تمامی امکانات مناسب آموزشی و رفاهی هستیم.

مشاور شهردار خارگ اضافه کرد: اگر هدف ما توسعه شهر با استفاده از الگوی مدرن شهری است، باید بتوانیم به خوبی از این سند چشم‌انداز بهره کافی را ببریم و لازمه این عمل آن است که همگام با سند چشم‌انداز پیش برویم و طبق بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه خارگ در گذشته به عنوان فرمانداری ویژه مطرح بوده است، باید بتوانیم این مسئله را بطور جد پیگیری کنیم و اجرای این مسئله، قطعاً بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

وی با ارائه مدل‌های مختلف توسعه شهری تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت در سطح شهری، رشد مسکن و شهر در ارتفاع شکل می‌گیرد و این نیازمند یک‌سری زیرساخت‌های لازم است و این مسئله باید پیگیری شود.

بهروزی عنوان داشت: جزیره خارگ با توجه به صنعتی بودن محیطش و به دنبال آن خستگی مفرط مردم در طول روز، نیازمند آرامشی خاص در شب و در سطحی شهری است که این مشکل می‌تواند از طریق نورپردازی‌های خاص در شب چون نگینی بدرخشد و همچنین توسعه فضای سبز موجود در منطقه نیز یکی از عوامل کاهش این مشکل خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اهداف، رویکردها، مشکلات پیش رو و دیگر مسائل موجود در این سند خاطرنشان کرد: نقاط قوت و ضعف در این طرح مشخص شده است اما این سند نیازمند بحث و ارائه پیشنهادات بیشتر است تا بتوانیم آن را در هفته‌های آتی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیاده‌سازی و کارآمدی این الگوهای توسعه در شهرهای مختلف و مدرن دنیا، می‌توان از آن‌ها به عنوان یک الگوی خوب بهره گرفت تا با توجه به ظرفیت‌ها موجود در سطح جزیره خارگ که در این سند گنجانده شده است و با تکیه بر محورهای توسعه مشخص شده، شاهد توسعه و رشد در سال‌های آتی باشیم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اضافه کرد: اجرای بهتر این طرح نیازمند افزایش فرهنگ و اراده محلی در خارگ است و در عین حال رشد افراد متخصص با رشد فکری بالا و سطح آگاهی زیاد، قطعاً در توسعه شهر موثر خواهند بود.

بهروزی با اشاره به اینکه باید دید خود را رو به افق‌ها به سمت و سوی سوددهی در دراز مدت تغییر دهیم بیان کرد: شاید برخی طرح‌ها در طول کوتاه مدت سوددهی چندانی نداشته باشند، اما قطعاً در دراز مدت و در زمینه‌های دیگر و فرعی سوددهی خود را نمایان خواهند کرد.

انتهای پیام/66006/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول