اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ویژه خارگ خبر داد

تجهیز کتابخانه‌های عمومی خارگ به فناوری‌های جدید

بخشدار ویژه خارگ، از پیگیری‌های لازم، برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی به فناوری‌های جدید خبر داد.

تجهیز کتابخانه‌های عمومی خارگ به فناوری‌های جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی قاسمی صبح امروز در نشست فرهنگی با حضور مسئولان جزیره خارگ، اظهار کرد: مسائل کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مسئولان است و پشتوانه حقیقی ارتقاء سطح فرهنگی جمعه، همین افزایش کتابخوانی خواهد بود و مسئولان همگی باید سعی کنند در همین راستا گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه تک تک ما و به ویژه والدین این است که در جهت حل مشکلات موجود در امر کتابخوانی بکوشیم و باید انگیزه‌سازی نه تنها در بین فرزندان ما، بلکه در بین خود ما نیز شکل بگیرد تا شاهد کاهش اضطراب‌ها، کاهش دغدغه‌ها، و کاهش فشارهای روحی و روانی باشیم.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به ثمرات کتاب و کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: این موضوع با توجه به اهمیت آن، از بدو کودکی، برای تعلیم و تربیت کودکان صورت گیرد و وجود ابزار لازم، زمان و مکان کافی، نخستین موضوع در تربیت و آموزش به شمار می‌رود و توسعه این موضوع، یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت در جامعه محسوب می‌شود.

وی عنوان داشت: خانواده همواره راغب به تربیت بهتر فرزند خود است و لذا بهترین راه برای عملی کردن تربیت بهتر، افزایش مطالعه در نسل‌های ما خواهد بود و با توجه به وجود فرهنگ‌های مختلف در جزیره خارگ، به دلیل صنعتی بودن محیط و حضور افراد تحصیل‌کرده در شرکت‌های نفتی و همچنین دانشجویان غیر بومی، این مسئله نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه هر ساله در خارگ بیش از 65 فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف وجود دارد افزود: ما باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در سطح خارگ، مشکلات سمعی و بصری موجود در کتابخانه‌های خارگ، که قطعاً با وجود چندین کامپیوتر و پرژکتور، برای تجهیز کتابخانه‌های مجازی و کافی‌نت‌های موجود در کتابخانه‌ها حل می‌شود را برطرف کنیم، تا فضای موجود در حد و اندازه نیاز دانشجویان و دانش‌آموزان باشد و آنان همگام با تکنولوژی‌های روز باشند.

وی اذعان داشت: ما مشکلات بودجه‌ای این مسئله را از طریق امور فرهنگی در استان و از راه‌های دیگر پیگیری خواهیم کرد و در اختیار آنان قرار خواهیم داد و البته باید از همین جا تشکر ویژه‌ای داشته باشیم از شهردار محترم، که نگاه ویژه‌ای برای همکاری در این زمینه داشته‌اند.

بخشدار ویژه خارگ، با تشکر از تلاش‌های مسئول واحد پیشگیری بهزیستی افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان، یک هشتادم جزیره خارگ که مسکونی محسوب می‌شود، عاری از هرگونه خطرات و آسیب‌های فرهنگی شود و با توجه به فضای کوچک و آشنایی اغلب افراد، گوشزدهایی که در این زمینه می‌توان به یکدیگر داد، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد اما نیاز به تشکیل کارگروه‌هایی به ویژه در مدارس احساس می‌شود.

قاسمی با تاکید بر نقش ضروری مدارس در افزایش سطح فرهنگی جامعه تصریح کرد: اگر یکی از ساعات موجود در مدارس، به عنوان زنگ مطالعه نام‌گذاری شود، قطعاً نسل آینده ما میل و رغبت بیشتری برای کتابخوانی خواهند داشت و امیدواریم با همکاری شهرداری و دیگر مسئولین امر و با حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی خارگ، شاهد توسعه فرهنگ در جزیره و به دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول