اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس خبر می‌دهد

کسب مقام سوم جشنواره خوارزمی از سوی دانش‌آموز آبیکی

حمید فیروزبهرافضل دانش‌آموز 18 ساله آبیکی توانست در جشنواره خوارزمی که دو هفته اخیر برگزار شد، مقام سوم و در رشته مکانیک مقام نخست را از آن خود کند.

کسب مقام سوم جشنواره خوارزمی از سوی دانش‌آموز آبیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دانش‌آموزان شهرستان آبیک برای شرکت در جشنواره خوارزمی نخست باید از مرحله استانی عبور کنند تا طرح‌هایشان به جشنواره جوان خوارزمی راه یابد.

امسال هشت طرح از دانش‌آموزان شهرستان آبیک به استان قزوین ارسال شد که از این تعداد، پنج طرح مقام نخست استان قزوین را به خود اختصاص داد.

از هشت طرح ارسال شده به جشنواره جوان خوارزمی کشور، پنج طرح از دانش‌آموزان شهرستان آبیک بود که از این تعداد، سه طرح متعلق به دانش‌آموز مخترع یعنی حمید فیروزبهرافضل بود.

فیروزبهرافضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: روبات جدید حرکتی با استفاده از یک مکانیزم می‌تواند در همه سطح اعم از سطح روی آب، زیر سطح آب، روی خشکی و مناطق باتلاقی و رملی، مناطق شن و ماسه‌ای و شیب‌های بسیار تند حرکت کند.

وی افزود: این روبات بیشتر در بخش نظامی کاربرد دارد که به ارگان‌های نظامی معرفی شده و در حال بررسی است.

این دانش‌آموز آبیکی ادامه داد: این روبات در بخش امدادی نیز کاربرد دارد و امدادگر با کمک آن می‌تواند در سطح هموار و ناهموار حرکت کند.

بنابراین گزارش، برای ساخت روبات جدید حرکتی در سطوح رملی و باتلاقی هشت میلیون ریال هزینه شده است که بخش زیادی از آن از سوی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان قزوین تأمین شده است.

از این دانش‌آموز آبیکی، علاوه بر روبات جدید حرکتی در سطوح رملی و باتلاقی، روبات توپی و دستگاه مدارسنج برای اندازه‌گیری مسافت انواع شکل‌های منظم و غیرمنظم نیز به جشنواره خوارزمی راه یافته بود.

لازم به یادآوری است که این دانش‌آموز آبیکی در جشنواره خوارزمی جوان که دو هفته پیش در تهران برگزار شد، توانست رتبه نخست کشور در رشته مکانیک با عنوان « طراحی و ساخت روبات جدید حرکتی در سطوح رملی و باتلاقی» را از آن خود کند و برای شهرستان آبیک افتخار کسب کند که اختراعش پس از طی مراحل مختلف در چند ماه آینده در سازمان ثبت و اختراعات به ثبت می‌رسد.

فیروزبهرافضل تصریح کرد: با توجه به کمبود بودجه ساخت طرح‌های جدید ضروری است که مسئولان توجه ویژه به این امر داشته و مخترعان را از حمایت‌های خود بهره‌مند کنند چراکه در شهرستان آبیک ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در زمینه اختراع و ابتکار وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: طرح‌های جدیدی در دستور کار قرار داده‌ام که آغاز ساخت آنها در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77006/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول