اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

فلسفه وجودی وقف،‌ فقرزدایی جامعه اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ‌فلسفه وجودی فرهنگ وقف‌، فقرزدایی جامعه اسلامی است که باید در این زمینه فرهنگ‌ سازی شود.

فلسفه وجودی وقف،‌ فقرزدایی جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان بعد از ظهر امروز در همایش روحانیون اراک اظهار داشت: با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش یافته و بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقف از فضیلت‌‌های خوب و پسندیده اخلاقی و انسانی در اسلام است، ادامه داد: اولین وقف‌کننده حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بود و از همان زمان تا به امروز در بخش‌های مختلف این سنت پسندیده در بین مردم رواج داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف گفت: هفته وقف بهانه‌ای برای ترویج این سنت حسنه الهی است که روحانیون نیز به عنوان پرچم‌داران تبلیغ دین و مروجان احکام الهی در این راستا نقش موثری دارند.

عباسیان تاکید کرد: وقف از دیدگاه انسانی به مفهوم پیروزی ارزش‌های معنوی در وجود انسان است و گسترش فرهنگ وقف در یک جامعه به معنای سیطره‌ ارزش‌های معنوی بر ارزش‌های مادی در جامعه است.

وی تصریح کرد: امروز نیازمندان با مشکلات بسیاری مواجه هستند که حل این مشکلات با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نبوده و وقف از امور خیری است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از روشهای نیکو و سنت‌های حسنه وقف است، بیان کرد: گره گشایی از مشکلات مسلمانان و این که انسان بخشی از اموال خود را به دیگران دهد به عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مطرح است که از آن به وقف تعبیر می‌شود.

عباسیان بیان کرد: اسلام به گونه‏ای اساسی و ریشه‏ای تمام نیازهای جامعه و پیروان خود را بررسی کرده و راه‏حل‌هایی مانند وقف را ارائه داده که ضامن و دربردارنده‏ گسترش عدالت و مساوات است، از این رو وقف در میان مسلمانان دارای ارزش والایی می‌باشد چرا که در پیشبرد شئون زندگی و استحکام پایه‏های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی جامعه اسلامی نقش موثر و به سزایی دارد.

به گفته وی وقف ابعاد گسترده‌ای داشته و واقفان می‌توانند اموال خود را در امور پزشکی، دارویی، ازدواج جوانان و وقف‌های دسته جمعی و... وقف کنند.

انتهای پیام/87010/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول