اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد

برگزاری همایش وقف و رسانه در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری همایش وقف و رسانه در هفته وقف در استان گلستان خبر داد.

برگزاری همایش وقف و رسانه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد بعد از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‎های هفته وقف از روز دوشنبه 9 دی‌ماه سال جاری در استان گلستان آغاز خواهد شد.

وی روزشمار هفته وقف را به شرح ذیل اعلام کرد:

دوشنبه 9 دی 1392: وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی

سه‎شنبه 10 دی 1392: وقف، سنت نبوی، سیره ائمه (ع)

چهارشنبه 11 دی 1392: وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی

پنج‎شنبه 12 دی 1392: وقف، تجلی مودت اهل‎البیت(ع) با تکریم امامزادگان

جمعه 13 دی 1392: وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای جامعه

شنبه 14 دی 1392: وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‎های اجتماعی

یک‌شنبه 15 دی 1392: وقف، حماسه اقتصادی، ارتقای بهره‎وری موقوفات و بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی افراد در برخی از تقویم‎ها هفته وقف را غیر از تاریخ مذکور دیده باشند و این تقویم تنها تقویم قدس است و در چندسال اخیر این نکته را به تقویم قدس اعلام کرده‎ایم اما متاسفانه این تقویم بنا بر عمل در قدیم این هفته را درج کرده است.

در قدیم‎الایام هفته وقف هفت روز آخر ماه سفر بود و به این دلیل که تمام این روز در ایام شهادت قرار می‎گرفت و برخی از جشنواره‎ها در هفته وقف باید انجام می‎شد به دلیل اینکه بی‎حرمتی به ائمه (ع) نشود این تاریخ تغییر و به تاریخ مذکور منتقل شد.

برگزاری همایش وقف و رسانه در گلستان

رئوف‎سیدنژاد در خصوص برنامه‎های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در هفته وقف تصریح کرد: از روز قبل از آغاز هفته قبل یعنی روز یک‌شنبه هشتم دی‌ماه سال جاری همایش وقف و رسانه و تجلیل از شرکت‌کنندگان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی از ساعت 8:30 دقیقه صبح در تالار اشراق صدا و سیمای مرکز گلستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: صبح دوشنبه 9 دی‌ماه اصحاب وقف در راهپیمایی 9 دی حضور خواهند داشت و بعد از ظهر نیز مراسم ویژه شب رحلت حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد.

رئوف‎سیدنژاد اضافه کرد: سه شنبه 10 دی‌ماه نیز زیارت حضرت رسول (ص) در دو شهر گرگان و گنبد در مصلی نماز جمعه گرگان و امامزاده یحیی‎بن‎زید برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: همایش همه واقف باشیم با حضور امامان جماعت، روسای ادارات اوقاف، واقفان و خیران، خادمان بقاع شاخص استان گلستان در ساعت 8:30 دقیقه صبح روز چهارشنبه 11 دی‌ماه برگزار خواهد شد.و

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: پنج‎شنبه 12 دی‌ماه نیز رونمایی از ضریح امامزاده محمدتقی گناره گرگان و امامزاده علیرضا سرطاق شهرستان بندرگز انجام می‎شود و بعد از ظهر نیز غبارروبی مزار شهدا در بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

رئوف‎سیدنژاد افزود: در روز جمعه 13 دی ماه 1392 نیز غبارروبی بقاع استان گلستان و جمع کردن پرچم‎های سیاه از بقاع، دیدار از مجموعه بهزیستی، ایتام، سالمندان و سخنرانی روسای ادارات در نماز جمعه شهرستان‎های استان انجام خواهد شد و در روز شنبه نیز همایش متولیان و تجلیل از بانوان واقف و همکار در اداره کل استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: در روز شنبه نیز مراسم کلنگ‎زنی از چند پروژه عمرانی و در صورت ایجاد هماهنگی‎های لازم افتتاح اداره اوقاف در شهرستان کردکوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/83004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول