اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

پژوهش راه رسیدن به توسعه جامعه را هموار می‌کند

رئیس گروه تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه امروز تحقیق و توسعه در هم تنیده شده است، گفت: پژوهش و تحقیق، راه رسیدن به نردبان ترقی و توسعه جامعه را هموار می‌کند.

پژوهش راه رسیدن به توسعه جامعه را هموار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، علی محمدی ظهر امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان نخبه، پژوهشگر و مخترع شهرستان آبیک که در سالن سمائیان برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش امری بدیهی و کاملاً واضح است که همه آحاد جامعه باید به آن چنگ زنند.

وی با اشاره به این فرمایش امام علی (ع) که «هیچ سنتی برتر از تحقیق نیست»، افزود: خدای متعال به خاطر تفکر و اندیشه است که انسان را آفریده به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) یک ساعت را بهتر از 70 سال عبادت ذکر و بر آن تأکید کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه کار و فعالیت در عرصه پژوهش هیچ‌گاه تعطیل‌بردار نیست، ادامه داد: میل به حقیقت‌جویی جزو ذات انسان است و زندگی بدون تحقیق ارزشی ندارد.

رئیس گروه تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: مطلوب است افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان همیشه حوادث و رویدادهای متعددی که در پیرامونشان وجود دارد را به خوبی مشاهده و رصد کنند تا بتوانند با نگاهی عمیق و ژرف‌نگرانه و آگاهانه در زمینه یک موضوع به تحقیق و پژوهش بپردازند و به نتایج مطلوبی دست یابند.

محمدی توسعه و پیشرفت جامعه را سبب تعالی انسان بیان کرد و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی، تولید علم و تحقیقات در حیات آینده انسان نقش بسزایی دارد.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها در خصوص مصون نگه داشتن فرزندانشان از تهاجم فرهنگی دشمنان، اضافه کرد: با توجه به اینکه جنگ نرم در صدد کشاندن نوجوانان و جوانان به سمت خود است، مطلوب است والدین نسبت به فرزندان دانش‌آموز خود با چشمانی باز، عاقلانه، منطقی و هوشمندانه بنگرند تا دچار بحران هویت دینی، ملی و جنسی نشوند.

این مسئول تصریح کرد: دنیا روز به روز در حال پیشرفت است که می‌طلبد با پژوهش و تحقیق حوادث و رویدادهای آینده را پیش‌بینی و راهکارهای لازم ارائه شود.

رئیس گروه تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: از سال 2012 نیمه عمر علم به زیر سه سال رسیده است یعنی اگر انسان نتواند زندگی را با علم هماهنگ کند، باخته است.

محمدی خاطرنشان کرد: خلاق‌ترین نابغه‌ها تنها 10 درصد از مغزشان استفاده کرده‌اند ولی 90 درصد از مغز خاکستری‌شان سفید و خالی باقی مانده است بنابراین مطلوب است انسان با توجه به اینکه اشرف مخلوقات و محور همه چیز است، از مغز و تفکر خود به نحو احسن استفاده کند.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول