اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صحنه:

هفته پژوهش فرصتی مناسب برای نمایش پیشرفت‌های علمی است

فرماندار صحنه گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای نمایش اقدامات و پیشرفت‌های علمی بوده و این امر قایل به زمان و مکان خاصی نبوده و همین موضوع رمز موفقیت جوامع پیشرفته است.

هفته پژوهش فرصتی مناسب برای نمایش پیشرفت‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از صحنه، رسول مجد صبح امروز در مراسمی که به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته پژوهش در دانشگاه پیام نور صحنه برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش و تحقیق یکی از عوامل موثر در پیشرفت جوامع بوده که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی این ایام را فرصت مناسبی برای ارج نهادن به پژوهشگران عرصه دانش عنوان کرد و ادامه داد: شجاعت لازمه پژوهش بوده و بدون جدیت نمی‌توان وارد این مقوله شد.

فرماندار صحنه با بیان اینکه پژوهش و فناوری به یک هفته اختصاص نداشته، این هفته را فرصتی برای نمایش اقدامات و پیشرفت‌های علمی دانست و گفت: پژوهش قایل به زمان و مکان خاصی نبوده و همین موضوع رمز موفقیت جوامع پیشرفته است.

به گفته مجد، یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و پژوهش، تجاری‌سازی علم است، چرا که امروزه در صورت ورود به این موضوع قادر به خودکفایی هستیم و دشمنان نظام نیز از همین موضوع واهمه دارند.

وی یادآور شد: آمار و ارقام ارائه شده از سوی مجامع بین‌المللی نشان از این امر دارد که ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و واقعیت هم همین است.

این مسئول با اشاره به آمار رسمی از سایت‌های معتبر تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه علمی ایران کشورهایی را پشت سر گذاشته که در گذشته رسیدن به این کشورها غیر ممکن بود و حفظ جایگاه علمی موجود بسیار مهم بوده که وظیفه محققان و پژوهشگران را سنگین‌تر می‌کند.

فرماندار صحنه با اشاره به دستاوردهای پژوهشی دانشمندان ایرانی در طول انقلاب اسلامی ایران و با وجود تحریم‌های استکبار و غرب گفت: این هفته نیز یادآور تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌های محققانی است که در این 30 سال شبانه‌روز تلاش کردند تا ایران اسلامی را به ‌سمت قله‌های ترقی سوق دهند و نام کشور جمهوری اسلامی را در عرصه‌های مختلف علمی به ثبت برسانند.

رئیس دانشگاه پیام نور صحنه نیز در این مراسم گفت: دانشگاه پیام‌ نور واحد صحنه دارای مقالات و طرح‌های پژوهشی زیادی بوده، به‌صورتی که 50 مقاله علمی پژوهشی در مجلات و ژورنال‌های داخلی و خارجی و همایش‌های ملی و بین‌المللی، چندین کتاب و ده‌ها طرح پژوهشی را داراست.

عابدین دارابی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌ نور به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و از راه دور از نظر پژوهشی و علمی سهم چشمگیری در پیشرفت ملی کشور داشته، خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه پیام نور در کسب مدارج و رتبه های علمی در دنیا بسیار بارز است.

دارابی اذعان داشت: وجود 3 هزار و 200 عضو هیئت علمی فعال در دانشگاه پیام ‌نور که در سال مقالات و کارهای پژوهشی ارزشمندی انجام می‌دهند موجب کسب موفقیت‌های علمی در زمینه‌های مختلف برای کشور شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور صحنه متذکر شد: این دانشگاه اخیراً با ایجاد ارتباط با ارگان‌هایی همچون نیروی انتظامی و سازمان‌های اجتماعی اولویت‌های پژوهشی این ارگان‌ها را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول