اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خبر داد

اختصاص 10 هزار دلار توسط آیسسکو به پروژه تحقیقاتی پژوهشکده

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از اختصاص کمک هزینه 10 هزار دلاری سازمان بین‌المللی (ISESCO) به این پژوهشکده خبر داد.

اختصاص 10 هزار دلار توسط آیسسکو به پروژه تحقیقاتی پژوهشکده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، رسول کدخدایی با اعلام این خبر در خصوص طرح مورد حمایت این سازمان گفت: موضوع این طرح پایش فساد ماهی با استفاده از نانو سنسورهای حساس به ph است که به عنوان یک پروژه بین رشته‌ای توسط تیم تحقیقاتی محققین جوان این پژوهشکده با مدیریت بهروز قرآنی دارنده مدرک دکترا در رشته مواد و پلیمر ـ الکتروریسی (نانوالیاف) از دانشگاه لیدز انگلستان و بهاره عمادزاده دارنده مدرک دکترا در رشته مهندسی صنایع غذایی تعریف شده و در سال جدید میلادی آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که مقر آن در رباط مراکش قرار دارد و هم اکنون 57 کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

وی بیان کرد: این سازمان برای هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با الهام از اهداف و تعالیم اسلام میان کشورهای اسلامی تأسیس شده و تاکنون این سازمان مبادرت به گشایش دو دفتر منطقه‌ای در شهر شارجه کشور امارت و تهران کرده‌ و دارای سه زبان کاری انگلیسی، عربی و فرانسه است.

کدخدایی افزود: هدف آیسسکو از اعطای این کمک هزینه‌های پژوهشی، تقویت و ترویج تحقیقات علمی به منظور تقویت ظرفیت‌های پژوهشی داخلی،  کاهش مهاجرت نخبگان و استعدادهای علمی از منطقه OIC (کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی) است.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول