اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا:

راهیابی به عمق نهضت حسینی نیاز به پژوهش دارد

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا گفت: راهیابی به عمق نهضت امام حسین(ع) در حوزه تولید و اخلاق نیاز به پژوهش دارد.

راهیابی به عمق نهضت حسینی نیاز به پژوهش دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی عصر امروز در نشست مشترک پژوهشی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان مازندران در سال 92 با اشاره به اینکه پژوهش کوششی هوشمندانه و مستمر در مسیر شناخت نسبت به پدیده‌های رفتاری است، افزود: پژوهش روند هوشمندانه و سامان‌مند در حیطه علمی است که موجب شناخت درست یک رخداد و پدیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در کنار یکدیگر به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: ارزش کلمه تحقیق به قدری بالا است که با پژوهش نمی‌توان مقصود را رساند زیرا در تحقیق انسان تا زمانی به حقیقت نرسد دست از آن بر نمی‌دارد.

مدیر حوزه علمیه و مدرسه آموزش عالی امام حسن عسگری(ع) آمل با تاکید بر اینکه آنچه در تحقیق مدنظر قرار می‌گیرد عمیق‌تر و وسیع‌تر از پژوهش است، اما پژوهش نیز مادر و بنیاد دانش است، یادآور شد: هر چه پژوهش‌ عمیق‌تر باشد دانشی که بر آن استوار است نیز پایدارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پژوهش به دو دسته بنیادین و کاربردی تقسیم می‌شود و پژوهش‌ها تا زمانی که مستند به امور بنیادین نباشد اثرگذار نیست، اظهار داشت: در غرب به فلسفه بیشتر از پژوهش اهمیت می‌دهند.

جوادی آملی با اعلام اینکه بهترین وجه برای وحدت حوزه و دانشگاه این است که دانشگاه محل تجرید و حوزه محل تجربه باشد، ادامه داد: این دو می‌توانند علم را بارور و ملک و ملکوت را به هم پیوند دهند و فهم را روشن‌تر کنند.

وی با تاکید بر اینکه علوم از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و بسیاری از اختلاف‌های سیاسی و اجتماعی نیز به این دلیل رخ می‌دهد که از منظرهای مختلفی نگریسته می‌شود، افزود: زمانی که نتوانیم این منظرها را مدیریت کنیم زمینه این اختلافات سیاسی و اجتماعی وجود خواهد داشت.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه اگر یک نگاه منظومه‌ای نداشته باشیم و آن را مدیریت نکنیم نمی‌توانیم پژوهش‌های زیربنایی انجام دهیم، گفت: در جامعه ما هر پژوهشی رخ نمی‌دهد بنابراین برای این رخداد باید تلاش کرد.

جوادی آملی با تاکید بر اینکه پژوهشی مفید و کاربردی است که برای جامعه سودمند باشد با اشاره به اینکه باید ببینیم درباره نهضت حسینی چه میزان پژوهش کرده‌ایم، ادامه داد: راهیابی به عمق نهضت امام حسین(ع) در حوزه تولید و اخلاق نیاز به پژوهش دارد.

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) یک اسلام عینی است که باید درباره آن پژوهش صورت گیرد، گفت: امور مربوط به منابر و روضه‌ها باید در کنار پژوهش و تحقیق درباره نهضت امام حسین(ع) انجام شود.

انتهای‌پیام/86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول