اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فراکسیون اصناف مجلس:

سازمان فنی و حرفه‌ای دچار سردرگمی شده است

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را دچار سردرگمی دانست.

سازمان فنی و حرفه‌ای دچار سردرگمی شده است

مهران فرزین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به احتمال ایجاد مرکز آموزش اصناف در کشور اظهار داشت: سازمان آموش فنی و حرفه‌ای کشور از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و دچار سردرگمی شده است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای دچار سردرگمی شده که به دلیل عدم شناخت طرف مقابل در انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد، آنها را به تخاصم‌نامه تبدیل کرده است، چراکه انعقاد هر تفاهم‌نامه‌ نیاز به ایجاد بستر لازم و شناخت طرف مقابل دارد و در غیر این صورت موجب ایجاد کدورت و اختلاف می‌شود.

مشاور اتاق اصناف کشور پیش‌نیاز تفاهم را هم‌اندیشی، همنشینی و همگرایی دانست و بیان داشت: تفاهم در قالب همگرایی و همگرایی در قالب همنشینی محقق می‌شود.

وی همچنین از تدوین آئین نامه‌های قانون جدید نظام صنفی خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین قانون نظام صنفی در روز 16 خرداد ماه سال 1350 توسط مجلس شورای ملی به تصویب رسید، اما به دلیل وجود برخی مشکلات و ضرورت تغییر در این قانون، آئین‌نامه‌های جدید قانون نظام صنفی توسط کارشناسان در اتاق اصناف کشور در حال تدوین است.

فرزین مهمترین تغییر در قانون جدید نظام صنفی را تبدیل شورای اصناف کشور به اتاق اصناف ایران دانست و واگذاری اختیارات بیشتر به اصناف، استفاده بیشتر از بخش خصوصی در ترکیب هیئت عالی نظارت نسبت به گذشته و پررنگ شدن نقش بسیج اصناف در آموزش را از دیگر ویژگی‌های قانون جدید نظام صنفی برشمرد.

مشاور اتحادیه پوشاک ایران در ادامه از پوشاک با عنوان قله استراتژیک و نماد فرهنگ هر ملت نام برد و عنوان کرد: پوشاک یکی از شاخصه‌های اصلی استقلال است و در واقع حضور طراحان ماهر در زمینه پوشاک در هر کشوری می‌تواند خودکفایی آن کشور را رغم بزند.

وی وضعیت پوشاک ایران را نامطلوب خواند و نبود طراحان توانمند و ماهر را از ضعف‌های صنعت پوشاک کشور ذکر کرد.

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول