اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان خبر داد

حضور 4700 زنجانی در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 4 هزار و 730 نفر در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

حضور 4700 زنجانی در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به ششمین آزمون پایان دوره هماهنگ کشوری در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این آزمون به طور همزمان با سراسر کشور روز جمعه 29 آذر ماه در استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در 9 حوزه اصلی استان زنجان برگزار شد، تصریح کرد: این آزمون در شهرستان‌های زنجان و ابهر با دو حوزه، خدابنده، طارم، خرم‌دره، ماهنشان و ایجرود برگزار شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آزمون پایان دوره در 34 حوزه فرعی برگزار شده است، افزود: این آزمون شامل تیم‌های سیار و روستایی با شرکت بیش از 4 هزار و 730 نفر در دو گروه خواهران و برادران برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: نتایج آزمون پایان دوره تا اواخر هفته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه 2 هزار و 179 نفر این آزمون را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: 2 هزار و 551 نفر مابقی را نیز خواهران تشکیل می‌دهند.

وی بیشترین شرکت‌کنندگان این آزمون را در شهر زنجان به تعداد 2 هزار 68 نفر اعلام کرد و بیان داشت: کمترین آن مربوط به حوزه ایجرود به تعداد 121 نفر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان همچنین گفت: حرفه ICDL درجه یک با 117 متقاضی بیشترین و مهارت‌های سالم زیستن به تعداد یک نفر کمترین شرکت‌کننده را داشته است.

این مسئول اظهار کرد: از مجموع کل شرکت‌کنندگان به ترتیب 330 و 850 نفر در حرفه‌های مختلف صنایع ساختمان و صنایع‌دستی در آزمون شرکت داشته‌اند.

صیادی با اشاره به اینکه آزمون پایان دوره در استان زنجان در 200 حرفه  فنی و خدماتی برگزار شده است، اضافه کرد: این آزمون با پشتیبانی 243 نفر کارشناس و عوامل اجرایی در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سوالات 51 حرفه این آزمون به صورت همسان کشوری توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شده، اضافه کرد: یک‌هزار و 149 حرفه مابقی توسط مربیان و کارشناسان استان زنجان تهیه و طراحی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این آزمون در دو مرحله تئوری و عملی برگزار شده گفت: کسانی که هر دو مرحله این آزمون را با موفقیت به اتمام رسانند از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای با کد استاندارد بین‌المللی به آنها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/73008/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول