اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت تجلیل شدند

97 درصد تعهد آموزشی فنی و حرفه‌ای انجام شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: 97 درصد تعهد آموزشی استان اردبیل در سال ‌جاری تحقق یافته و به ثمر نشسته است.

97 درصد تعهد آموزشی فنی و حرفه‌ای انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک اردبیل اظهار داشت: ما هم اکنون در 350 رشته متنوع به گروه‌های مختلف آموزش ارائه می‌کنیم که این آموزش‌ها با استقبال خوب جویندگان کار نیز روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: تا آخر آذرماه آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با انجام تعهدات خود موفق شده رتبه هشتم کشوری را به دست آورد و در مسابقات ملی مهارت نیز جز 10 استان برتر کشور قرار گرفت.

صفری به درخشش هنرآموزان استان اردبیل در رشته ‌های مختلف مهارتی در مسابقات کشوری البرز اشاره کرد و افزود: برگزیدگان این مسابقات در سال 2015 در مسابقات جهانی مهارت که در کشور برزیل برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: مدال‌آوران ما در رشته‌های کنترل صنعتی، جوشکاری و همچنین نقشه‌‌کشی و برق توانسته‌اند مدال‌های رنگین کشوری را به دست آورده و با موفقیت بیشتر در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: بدون توجه و تاکید بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی امکان ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان و نوجوانان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیروی کارآمد و ماهر را از عوامل مؤثر تولید مطلوب و توسعه صنعتی در کشور توصیف کرد و ادامه داد: ما گام‌های خوبی را در ارائه آموزش‌ها در مراکز دولتی و غیر دولتی آغاز کرده و در این باب تلاشمان بر این است تا همچنان به این فرآیند ادامه دهیم.

شرکت بیش از پنج هزار نفر در آزمون هماهنگ کشوری فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ششمین مرحله از آزمون‌های هماهنگ سال 92 در 15 حوزه امتحانی استان اردبیل در دو روز گذشته برگزار شد.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان گفت: ششمین مرحله آزمون هماهنگ با شرکت پنج هزار و 728 نفر از کارآموزان مراکز دولتی ثابت، سیار، تفاهمنامه‌ها و کارآموزان معرفی شده از آموزشگاه‌های آزاد در 315 حرفه محل برگزار شد.

امیر تحریری در ادامه افزود: بیشتر شرکت‌کنندگان در رشته‌های ICDL درجه یک، دو و قالیبافی و کمترین شرکت‌کنندگان مربوط به حرفه‌های سفالگری، فن‌ورز اسکلت فلزی و آشپزی بوده است.

در این مراسم از افشین فکری، قادر زوری، امیر راسی در رشته‌های مختلف مهارت‌آموزی که موفق به کسب مدال‌های ملی مهارت شده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایای ویژه تجلیل شد.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول