اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن ارگانیک ایران:

80 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت مدیریت تولید محصول ارگانیک قرار دارد

دبیر انجمن ارگانیک ایران گفت: در حال حاضر 80 هزار هکتار از اراضی کشور تحت کشت مدیریت تولید محصول ارگانیک قرار دارد.

80 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت مدیریت تولید محصول ارگانیک قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی مهدی‌پور ظهر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با محصولات و فرآورده‌های ارگانیک که با حضور محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان فنی سازمان و ادارات وابسته در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: از این میزان اراضی تحت مدیریت ارگانیک در کشور 40 هزار هکتار مربوط به عرصه‌های کشاورزی و مابقی آن به عرصه‌های طبیعی تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در فرآیند تولید آنها از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود، افزود: در فرآیند کشاورزی باید با مدیریت صحیح، پسماندهای کشاورزی به صورت کمپوست به خاک برگردانده شود و در صورت نیاز از نهاده‌های مجاز در کشاورزی ارگانیک برای تقویت خاک و کنترل آفات استفاده شود.

دبیر انجمن ارگانیک ایران خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌ها و بسترهای مناسبی برای تولید محصولات ارگانیک دارد و هم‌اکنون حدود شش سال است که فرآیند تولید این نوع محصولات آغاز شده است.

مهدی‌پور، تضمین سلامت جامعه، ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، ارتقای دانش فنی و علمی و صادرات غیر نفتی را از مهم‌ترین مزایای تولید محصولات ارگانیک در کشور برشمرد.

این مسئول به ‌ظرفیت‌های مهم استان در بخش کشاورزی و تولید محصول ارگانیک اشاره کرد و گفت: استان قزوین چند سالی است که تولید کشمش ارگانیک را به در دستور کار خود قرار داده که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان محصولات مهم دیگر استان گندم، جو، زیتون، گیلاس، ذغال اخته و پسته را نیز به صورت ارگانیک تولید کرد.

به گفته دبیر انجمن ارگانیک ایران؛ با برنامه‌ریزی دقیق و به کارگیری روش‌های فنی و علمی جدید تا چند سال آینده بتوان سطح تحت مدیریت ارگانیک را به بیش از یک میلیون هکتار افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ادامه این مرایم با اشاره به نقش و اهمیت آموزش در تولید محصولات کشاورزی و علی الخصوص ارگانیک اظهار داشت: تولید محصولات ارگانیک ضمن تأمین سلامتی افراد، منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد در تولید می‌شود.

محمدرضا صفری اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و به کارگیری روش‌های علمی نوین و نگاه ویژه به تولید محصولات ارگانیک در کشور و همچنین حمایت از کشاورزان بتوان در راستای تولید بیشتر این محصولات گام برداشت تا سلامت محصول و به تبع آن سلامت انسان و محیط زیست تضمین شود.

انتهای پیام/2667/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول