اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هفته ثبت احوال صورت گرفت

رونمایی از سند سجلی مرحوم معتمدنژاد در خراسان‌جنوبی

همزمان با هفته ثبت احوال از سند سجلی مرحوم پروفسور معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، خانواده آن مرحوم و جمعی از مدیران استانی رونمایی شد.

رونمایی از سند سجلی مرحوم معتمدنژاد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند سجلی مرحوم پروفسور معتمدنژاد اظهار داشت: تاکنون از اسناد هویتی دو سردار شهید، دو تن از مبارزان انقلاب اسلامی و دو نفر از مفاخر این استان رونمایی شده است.

گنجینه اسناد هویتی ثبت احوال، مجموعه‌ای غنی با رسالتی بزرگ

علی پورحسین گنجینه اسناد هویتی ثبت احوال را مجموعه‌ای غنی با رسالتی بزرگ عنوان کرد و افزود: در این گنجینه اسناد سجلی؛ هویتی علما، مراجع، شهدا، بزرگان، مشاهیر و مفاخر استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در این گنجینه نخستین اسناد ازدواج، طلاق، شناسنامه‌ها، مهرهای قدیمی، ورقه‌های هویت، استشهاد محلی و فرم‌های قدیمی و تاریخی موجود است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های سازمان ثبت احوال، اذعان داشت: در 6 ماه نخست امسال اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی رتبه برتر کشور را در زمینه عملکرد موفق در بالاترین نرخ ثبت فوت را کسب کرده است.

صدور کارت ملی هوشمند از 22 بهمن سال جاری در خراسان‌جنوبی

پورحسین اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ثبت احوال رتبه دوم در شاخص‌های عمومی و اختصاص‌ جشنواره شهید رجایی خراسان‌جنوبی را از آن خود کرده است.

وی از صدور کارت ملی هوشمند از 22 بهمن سال جاری خبر داد و گفت: تمامی امکانات لازم از قبیل رایانه، اسکنر، مودم، سوئیچ و... برای ثبت درخواست کارت هوشمند ملی فراهم شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی متذکر شد: برای استقرار یک ایستگاه که کار جمع آوری اطلاعات را انجام می دهد حداقل 20 میلیون تومان نیاز است که در هر شهرستان با توجه به تعداد جمعیت؛ این ایستگا‌ه‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

پورحسین با بیان این‌که برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها اعتباراتی از سوی فرمانداران هر بخش در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اما هنوز اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته که در صورت اختصاص این ایستگاه‌ها در موعد مقرر راه‌اندازی‌ می‌شوند.

آرشیو الکترونیکی 94درصد اسناد سجلی خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: در حال حاضر 300 میلیون تومان به منظور اجرایی شدن 100 درصد زیرساخت‌های صدور کارت هوشمند در استان اعتبار نیاز است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی هزینه صدور کارت هوشمند ملی را 10 هزار تومان برشمرد و افزود: برای فعال‌سازی امضای الکترونیک نیز 20 هزار تومان اخذ می‌شود.

پورحسین با اشاره به اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد در خراسان‌جنوبی، خاطر نشان کرد: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از تیرماه 90 آغاز شده است و تاکنون از یک‌میلیون و 570 هزار برگ سند ولادت و وفات استان حدود 94 درصد آن آرشیو شده است و در پایگاه جمعیتی کشور بارگذاری شده است.

انتهای پیام/69022/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول