اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه منطقه آزاد قشم:

رکورد چاپ 20 عنوان کتاب در قشم طی یک سال بی‌نظیر است

معاون توسعه منطقه آزاد قشم با بیان اینکه طی سال گذشته 20 عنوان کتاب در این جزیره توسط هنرمندان به چاپ رسیده است گفت: این میزان فعالیت حتی در برخی از استان‌ها نیز دیده نمی‌شود.

رکورد چاپ 20 عنوان کتاب در قشم طی یک سال بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا سایبانی در آیین دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب سال جزیره قشم در مرکز بین‌المللی رشد، گفت: ما کتاب را جدی نگرفتیم زیرا کمتر وقت خود را به کتابخوانی اختصاص می‌دهیم و کتاب‌داران ذخیره‌های کشورند.

وی ادامه داد: در جزیره قشم طی سال گذشته 20 عنوان کتاب چاپ شده است که این رقم در نوع خود قابل تامل است، چراکه حتی از چندین استان کشور نیز گوی سبقت را در این زمینه را ربوده است.

این مسئول ادامه داد: در اروپا مردم از کوچک‌ترین فرصتی جهت مطالعه بهره می‌برند که باید از آنان الگوی مثبت گرفت.

معاون توسعه منطقه آزاد قشم یادآور شد: 18 سال قبل تعداد دختران جزیره که از دبیرستان فارغ التحصیل می‌شدند بسیار اندک بود چه برسد به این که وارد دانشگاه شوند زیرا فرهنگ آن زمان با امروز متفاوت شده و مردم قشم به این مهم پی بردند.

در این آیین، کتاب «خدرو پسر ناخدا ابراهیم» اثر ایرج اعتمادی در حوزه ادبیات و کتاب شکارچی کوسه کر اثر غلام عباس عبدی در حوزه کودک و نوجوان به عنوان کتاب سال برگزیده و انتخاب و از نویسندگان تقدیر شد.

انتهای پیام/88001/ذ/ظ1004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول