اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم:

معماری ساختمان‌ها در قشم باید با نگاه هنری آمیخته شود

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: معماری ساختمان‌ها در قشم باید با نگاه هنری آمیخته شود.

معماری ساختمان‌ها در قشم باید با نگاه هنری آمیخته شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرجویان آموزشگاه نقاشی کیمیا که در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برپا شده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در جزیره قشم گفت: هنرهای تجسمی نزدیک‌ترین حوزه به زندگی عادی مردمی است؛ یعنی می‌توان در این هنر جلوه‌های زندگی، کار، کشاورزی، صنعت، تربیت فرزند، شب نشینی و معاشرت خانواده را عینی‌تر مشاهده کرد.

وی افزود: رشد هنرهای تجسمی در قشم می‌تواند منجر به تعالی معماری، توسعه ساختار اجتماعی و تقویت دید زیباشناسی مردم و ارتباطات شهری شود.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در سال گذشته نمایشگاه ملی با عنوان جشنواره لافت و نخستین دوره مجسمه‌های فلزی شهری قشم برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که هنرمندان جزیره باید از هم اکنون برای جشنواره نوروز آماده و نقش خود را در این حوزه نیز یک بار دیگر ایفا کنند تا بلکه بتوانیم با مجموعه کارهایی که در جزیره تولید می‌شود به رشد زیبایی بصری شهر بیفزاییم.

وی تأکید کرد: از تمام کسانی که در قشم انبوه‌سازی دارند و پروژه‌های عمرانی را دنبال می‌کنند انتظار می‌رود با کمک‌گیری از هنرمندان در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه تجسمی به معماری زیبا و چشم‌نواز آمیخته به هنر توجه کنند.

ملانوری ادامه داد: بهتر است جلوه‌هایی زیبا توسط هنرمندان برای نمای عمومی سازه‌ها و ساختمان‌ها در سطح قشم ایجاد شود که در این راه توجه بیشتر مالکان و طراحان پروژه‌ها را می‌طلبد.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه نقاشی کیمیا در پایان متذکر شد: این نمایشگاه نقاشی حاصل کار جمعی یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری قشم است که در رشته هنرهای تجسمی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول