اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد نائب رئیس شورای شهر تبریز از بی‌توجهی به ربع‌رشیدی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به احیای ربع‌رشیدی تبریز، خواستار برنامه‌ریزی کلان تمام مسئولان شهری و استانی به این مجموعه تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی شد.

انتقاد نائب رئیس شورای شهر تبریز از بی‌توجهی به ربع‌رشیدی

سعید محدث امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: مجموعه تاریخی ربع رشیدی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های دانشگاهی تاریخ جهان و قدمتی 700 ساله با زیرساخت‌ها و عناصر فرهنگی، هنری، معماری، اقتصادی و دانشگاهی هم‌اکنون در دل خاک مدفون است و باید نسبت به احیاء و بازسازی این مجموعه اقدام جدی‌تری صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شناساندن و معرفی ربع‌رشیدی با تمام ابعاد آن و جایگاه تاریخی و علمی این مرکز دانشگاهی قرن هفتم هجری وظیفه تک تک مسئولان و فعالان حوزه‌های فرهنگی و علمی است که می‌تواند علاوه بر شناساندن آن، زمینه را برای جبران قصور و غفلت‌های گذشته فراهم کند.

محدث در عین حال با اشاره به تملک بخشی از اراضی این مجموعه توسط شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: پیش از این نزدیک به 30 هکتار از اراضی مربوط به ربع رشیدی توسط شهرداری تبریز تملک شده که با تملک بقیه اراضی، می‌توان این مجموعه را برای بازدید عموم بازگشایی کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر خواستار پیگیری مسئولان در خصوص جذب اعتبارات ملی برای احیا مجموعه ربع‌رشیدی تبریز شد.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول