اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان:

ترویج درست آموزه‌های دینی بر انجام فریضه وقف تأثیرگذار است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان بر ترویج درست آموزه‌های دینی بر انجام وقف تأکید کرد و ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی در احیای فریضه وقف در جامعه اثرگذاری بالایی دارند.

ترویج درست آموزه‌های دینی بر انجام فریضه وقف تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری هفته وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزایی در جلسه روحانیون این شهرستان، با بیان اینکه مقوله وقف در همه حوزه‌ها در جامعه حرکت ‌آفرین است، اظهار کرد: عمل به فریضه وقف فضای گسترده‌ای از جامعه را متحول کرده و آثار ارزشمندی از توسعه امر وقف را موجب می‌شود.

وی با تأکید بر ترویج درست آموزه‌های دینی بر انجام وقف، به اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی در احیای این فریضه در جامعه پرداخت و اقدام و اهداف واقفان را گامی بزرگ برای افزایش ضریب سلامت و ارزش‌های جامعه عنوان کرد. 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان افزود: معرفی و آشنا کردن واقفان در سطوح مختلف اجتماع بر ترغیب و تشویق افراد، ساز و کار کارکردی و بسیار مهم محسوب می‌شود. 

خزایی دستیابی به اهداف تعریف‌ شده برای کاربردی شدن فرایض حسنه و خیر در امور زندگی انسان با هدف آگاه‌سازی اذهان عمومی را در اولویت برنامه‌های اوقاف دانست. 

وی قدمت سنت حسنه وقف در شهرستان تویسرکان را چند صد ساله اعلام کرد و اهتمام ویژه در راستای احیای این سنت متعالی را از همگان خواستار شد. 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از تنظیم 480 سند اجاره‌ای اوقاف و امور خیریه شهرستان در مدت سه سال اخیر خبر داد و گفت: همه باید در راستای نهادینه شدن این مهم تلاش کنیم.

وی بقاع متبرکه و امامزادگان را کانون‌های ارزشمند برای تعالی انسان دانست و افزود: باید همت کنیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود. 

خزایی افزود: وظیفه داریم در احیا و گسترش این مراکز معنوی ورود کرده و از طریق پیوند مردم با بقاع متبرکه، جامعه را از ناهنجاری‌ها نجات دهیم. 

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه 42 امامزاده و بقاع متبرکه در تویسرکان وجود دارد، گفت: اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر در بحث احیای بقاع و امامزادگان تویسرکان گام‌های خوبی برداشته است.

انتهای پیام/89029/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول