اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز:‌

ترویج اقامه نماز مهمترین مصداق امر به معروف است

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: ترویج اقامه نماز یکی از مهمترین مصادیق امر به معروف است.

ترویج اقامه نماز مهمترین مصداق امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، طی مراسمی که بعد از ظهر امروز و با حضور حجت‌الاسلام والمسملین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کرج و مسئولان ستاد اقامه نماز این استان برگزار گردید، از فعالان برگزاری نماز ظهر عاشورای حسینی (ع) در البرز تقدیر شد.

در این مراسم از هیئت امنای هیئت انصارالامام کرج، دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری کرج، برخی از برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان نماز ظهر عاشورا در شهرستان‌های ساوجبلاغ و اشتهارد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امام حسین (ع) در قیام عاشورا اهداف والایی را پیگیری می‌فرمودند که از جمله مهمترین آنها که مورد تاکید ایشان قرار داشت، امر معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مصادیق امر به معروف، دعوت امت اسلامی به برپایی نماز به ویژه نماز جماعت و اول وقت است و این تکلیفی است که بر عهده تمام مسلمانان قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان افزود: برگزاری آئین‌های معنوی و مذهبی به ویژه عزاداری حسینی (ع) باید با هدف و برنامه باشد و در این مراسم یکی از موضوعاتی که باید مورد تاکید مدیران هئیت‌های مذهبی و تکایا قرار داشته باشد، فریضه واجب نماز است.

موسوی گفت: امام حسین (ع) ظهر عاشورا هم این فریضه واجب را ترک نفرمود و اقامه نماز ظهر عاشورا پیام مهمی برای تمام مسلمانان تا روز قیامت به همراه دارد.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر ما خود را مسلمان و پیرو نهضت عاشورا می‌دانیم، باید با الگوبرداری از سید و سالار شهیدان همواره در برگزاری نماز به ویژه نماز جماعت تاکید و اهتمام داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز ادامه داد: در همین راستا امسال برنامه‌ریزی خوبی از سوی نهادهای متولی امور فرهنگی با همکاری هیئت‌های عزاداری و سوگواران حسینی (ع) برای اقامه نماز ظهر عاشورا انجام شد و شاهد بودیم که این نماز با حضور گسترده عزاداران و سوگواران حسینی به نحو شایسته و مطلوبی در سراسر استان اقامه شد.

موسوی در پایان تاکید کرد: به طور قطع این برنامه‌ در سال‌های آینده و به صورت گسترده‌تر پیگیری خواهد شد.

لازم به توضیح است، در پایان مراسم فوق حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کرج از فعالان اقامه نماز ظهر عاشورا تقدیر شد.

انتهای پیام/2302/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول