اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد خبر داد

رقابت 10 هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن، نماز و عترت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: 10 هزار نفر از دانش‌آموزان بویراحمد در مسابقات قرآن، نماز و عترت به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت 10 هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن، نماز و عترت

سید بهاء‌الدین ملک‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: نزدیک به 10 هزار نفر از دانش‌آموزان بویراحمد در دو مرحله مدرسه و شهرستان در هشت رشته در بخش خواهران و 10 رشته در بخش برادران، در مسابقات قرآن، نماز و عترت و فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در بخش خواهران دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، تفسیر، قرائت قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشا و خطاطی نماز به رقابت خواهند پرداخت و در بخش برادران علاوه بر رشته‌های ذکر شده دانش‌آموزان در دو رشته اذان و مداحی نیز رقابت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که مهلت برگزاری مسابقات قرآن در آموزشگاه‌های شهرستان تا پایان آذر خواهد بود، عنوان کرد: پس از پایان مرحله اول مسابقات، مدارس موظفند تا سوم دی‌ ماه‌ 92 نتایج مسابقات و تعداد شرکت‌کنندگان برای دبیرخانه مسابقات در آموزش و پرورش بویراحمد ارسال کنند.

ملک‌حسینی با بیان این‌که مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در شهرستان از 25 دی‌ ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مرحله از هر شهرستان در هر رشته قرآنی تنها یک نفر به مرحله استانی راه خواهد یافت که مجموع شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی 324 نفر خواهند بود که 108 نفر به مرحله استانی که نیمه دوم اسفند ‌ماه در گچساران برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

وی افزود: از نفرات اول تا سوم مسابقات با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر به عمل خواهد آمد.

ملک‌حسینی، هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان، کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان، تربیت قرآنی و آشنا کردن دانش‌آموزان با معارف ناب قرآن و اسلام عنوان کرد و گفت: مسابقات و جشنواره‌ها بهانه‌ای است که دانش‌آموزان انگیزه‌ بیشتری در زمینه فراگیری علوم قرآنی، نماز و عترت را پیدا کنند و اعلام نتایج فقط یک کار نمادین هست و از نظر ما همه شرکت‌کنندگان برگزیده هستند.

وی ایجاد فضای معنوی قرآنی در سطح جامعه و رقابت سالم بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد و گفت: این‌گونه اقدامات سبب جذب دانش‌آموزان به برنامه‌های مختلف قرآنی ‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در بخش مسابقات همچون سال‌های گذشته شاهد رقابت سالم و دوستانه خواهیم بود و داوران این دوره از مسابقات همگی با مشارکت و همکاری دارالقرآن استان به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که خودشان ذینفع یا دانش‌آموز نداشته باشند.

ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: در مسابقات استانی سال گذشته که در دهدشت برگزار شد شهرستان بویراحمد در بین مناطق و شهرستان‌های استان حائز رتبه اول شد و همچنین در مسابقات کشوری که در خراسان رضوی برگزار شد استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم را کسب کرد و قریب به اتفاق برگزیدگان استانی که در مرحله کشوری حائز رتبه شدند از شهرستان بویراحمد بودند.

انتهایپ پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول