اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال بهشهر خبر داد

رشد منفی 4.2 درصدی جمعیت بهشهر

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهشهر از رشد منفی 4.2 درصدی جمعیت بهشهر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد منفی 4.2 درصدی جمعیت بهشهر

عباس شهیدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، آماری از وقایع حیاتی این شهرستان در 9 ماهه سال ‌جاری ارائه داد.

وی تصریح کرد: در این مدت، یک‌هزار و 178 واقعه ازدواج و 249 واقعه طلاق ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشت.

این مسئول با اشاره به وضعیت قابل تامل رشد منفی جمعیت کشور و لزوم پیشگیری از غلبه جمعیت پیر بر جمعیت جوان، اظهار داشت: از ابتدای سال 92 تاکنون یک‌هزار و 826 واقعه ولادت و 617 واقعه وفات در بهشهر به ثبت رسید.

شهیدی، افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته، به‌ترتیب یک‌هزار و 907 و 631، بود.

وی با بیان‌ اینکه آمار فوق، رشد منفی 4.2 درصدی جمعیت بهشهر را نسبت به مشابه سال 91 نشان می‌دهد، یادآور شد: در دهه 60، رشد جمعیت بهشهر 4.3 درصد بود اما اکنون به 1.3 درصد رسیده است که اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، تا 20 سال آینده، جمعیت پیر بر جمعیت جوان غالب می‌شود.

شهیدی در پایان این بخش، گفت: حضور در مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، راه‌اندازی ایستگاه کارت ملی هوشمند و افتتاح دفتر خدمات ثبت احوال((ICT در روستای «زاغمرز» از مهم‌ترین برنامه‌های ثبت احوال بهشهر در هفته ثبت احوال است.

* "فاطمه" و "امیرعلی"، بیشترین فراوانی نام

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اظهار داشت: در 9 ماهه سال‌جاری، فاطمه،نازنین‌زهرا، فاطمه‌زهرا و زهرا، فراوان‌ترین نام ثبت‌شده دختران و امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد، در صدر اسامی پسران بودند.

وی افزود: در این مدت، 938 نوزاد پسر و 888 نوزاد دختر در بهشهر متولد شدند که 99.2 درصد خانواده‌ها در مهلت قانونی(تا 15 روز پس از تولد)، با ارائه گواهی ولادت، شناسنامه نوزادان خود را دریافت کردند.

شهیدی در ادامه، گفت: طی 9 ماهه امسال، 98.7 درصد خانواده متوفیان هم در مهلت مقرر(تا 10روز پس از وفات) نسبت به ثبت واقعه وفات فرد درگذشته، اقدام کردند.

وی در پایان، اظهار داشت: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی، مسئولان را در ارائه آمار دقیق کمک رسانده، و مردم هم درگیر مشکلات بعدی که به مراجع قضایی می‌انجامد،نمی‌شوند.

انتهای پیام/86001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول