اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل زندان‌های کشور:

محوری‌ترین برنامه قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری است

رئیس کل زندان‌های کشور گفت: از محوری‌ترین برنامه‌های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

محوری‌ترین برنامه قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری است

غلامحسین اسماعیلی در حاشیه سرکشی از زندان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده پروژه احداث زندان جدید رامهرمز بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا اوایل سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: زندان جدید رامهرمز هم فضای مناسب‌تری برای زندانیان خواهد داشت و هم زمینه اصلاح و تربیت و اشتغال و حرفه‌آموزی در فضای جدید مهیاتر خواهد بود.

رئیس کل زندان‌های کشور در رامهرمز افزود: در کلان کشور به دنبال این هستیم که زندان‌های داخل شهرها را یکی پس از دیگری به فضای بیرون از شهرها منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: کاهش جمعت کیفری امروز محوری‌ترین برنامه قوه قضائیه است و تلاش می‌شود در گام نخست با پیشگیری از وقوع جرم و در گام دوم با اصلاح رویه‌های حاکم بر روند رسیدگی بر پرونده‌های قضایی و در گام بعدی با اصلاح برخی از قوانین و اجرای قانون جدید مجازات اسلامی، رویه‌های حقوقی جدیدی را به جایگزینی از حبس اعمال کنیم.

رئیس کل زندان‌های کشور همچنین عنوان کرد: با مجموعه تدابیری که اتخاذ شده و در حال اجراست امیدواریم روز به روز شاهد بهبود وضعیت زندان‌ها و ارتقای زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی باشیم.

اسماعیلی در پایان گفت: با توجه به تدابیر ایجاد شده امیدواریم شاهد ارتقای امر اصلاح و تربیت در ارتباط با کسانی که به زندان می‌آیند باشیم، به‌گونه‌ای که افرادی که به زندان می‌آیند بعد از یک دوره اقامت در زندان با یک تغییر مثبت به جامعه برگردند و بتوانند برای خود و خانواده و جامعه به عناصر مفیدی مبدل بشوند و کسی از حضور آنها در جامعه احساس نگرانی نداشته باشد.

انتهای پیام/72012/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول