اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد گلستان خبر داد

اجرای بیش از 2 هزار طرح اشتغال‌ برای مددجویان کمیته امداد گلستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در سال‌جاری 2 هزار و 173 طرح اشتغال توسط مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

اجرای بیش از 2 هزار طرح اشتغال‌ برای مددجویان کمیته امداد گلستان

جواد عینعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تعهد ایجاد اشتغال این نهاد در شورای اشتغال استان یک هزار طرح بوده که تاکنون بیش از 2  برابر تعهد ایجاد اشتغال در این نهاد انجام شده است.

وی افزود: کمیته امداد تنها به دنبال پرداخت کمک معیشت خانواده‎های تحت حمایت نیست بلکه به دنبال آن هستیم که برای خانواده‎ها درآمد پایدار را از طریق ایجاد اشتغال و توسعه آن فراهم کنیم تا استقلال معیشتی خانواده‎ها به عنوان اصلی‎ترین بخش حمایت از آنها به اجرا درآید.

عینعلی تاکید کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد به  مددجویان، فرزندان مددجو و اقشار نیازمندی که در حوزه حمایت این نهاد نیازمندی آنها مورد تایید قرار گرفته تعلق می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 173 طرح اشتغال اجرایی شده خاطرنشان کرد: این طرح‎ها در بخش‎های مختلف خوداشتغالی، توسعه بخش کشاورزی، مشاغل خانگی، کار انگیزی، صندوق توسعه ملی و حمل و نقل روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل پرداخت تسهیلات 2 میلیون تومان و حداکثر 30 میلیون تومان است، یادآور شد: تسهیلات دو میلیون تومانی بیشتر در بخش کارانگیزی و برای مددجویانی که توانایی انجام فعالیت‎های سنگین را ندارند پرداخت می‎شود و برای طرح‎های مشاغل خانگی نیز حداکثر تا سقف پنج میلیون تومان وام پرداخت می‎شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد متذکر شد: همچنین برای طرح‎های خوداشتغالی 15 میلیون تومان و برای صندوق توسعه ملی و توسعه بخش کشاورزی نیز که بیشتر شامل طرح‎های صنعتی و تولیدی است تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‎شود.

عینعلی گفت: یکی دیگر از طرح‎هایی که برای مددجویان اجرایی شده ایجاد اشتغال در بخش حمل و نقل روستایی است که با همکاری اداره کل حمل و نقل پایانه‎های استان ظرفیت‎های خالی در بخش حمل و نقل روستایی شناسایی و با اعطای 15 میلیون تومان تسهیلات و همچنین آورده مددجویان در راستای ساماندهی حمل و نقل روستایی استان خدمات ارائه می‎شود که تاکنون 60 نفر در این خصوص معرفی شدند که 10 نفر از آنها موفق به گرفتن تسهیلات و ایجاد اشتغال شده‌اند.

روند همکاری بانک‎ها کاهشی بوده است

وی با قدردانی از همکاری بانک‎های استان برای ایجاد اشتغال افراد نیازمند تصریح کرد: در سنوات گذشته این همکاری خوب بود اما در سال‌جاری روند کاهشی داشته است که برای رفع این مشکل جلسات مختلفی با مدیران بانک‎های استان انجام شده و انتظار داریم در راستای کاهش نرخ بیکاری و اجرای اشتغال همکاری بهتری با این نهاد داشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: طرح‎های اشتغالی که توسط مددجویان این نهاد اجرایی شده از پایداری خوبی برخوردار است چرا که مولفه‎هایی همچون آموزش‎های مهارتی زیر نظر فنی و حرفه‎ای، آموزش حین انجام کار و نظارت فنی بر اجرای طرح‎های اشتغال حداقل به مدت چهار سال انجام می‎شود.

عینعلی در پایان ابراز داشت: همچنین نزدیک به یک هزار و 600 طرح اشتغال زیرپوشش بیمه عمر مانده بدهکار قرار گرفته؛ این طرح بدین معنی است که در صورتی‎ که برای سرپرست خانواده در زمان اجرای طرح حادثه غیرمترقبه اتفاق بیافتد سازمان بیمه‎گر نسبت به پرداخت خسارت برای مابقی مانده وام اقدام می‎کند.

انتهای پیام/83004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول