اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

مشکل اساسی اشتغالزایی در مریوان نبود مهارت کافی در کارجویان است

فرماندار شهرستان مریوان نبود مهارت کافی از سوی افراد جویای کار را یک معضل بسیار مهم در امر کاریابی جوانان و ایجاد شغل در این شهرستان عنوان کرد.

مشکل اساسی اشتغالزایی در مریوان نبود مهارت کافی در کارجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مریوان اظهار کرد: مریوان از نظر دارا بودن جمعیت سومین شهر استان کردستان به شمار می‌آید و به همین دلیل است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان مریوان عنوان کرد: نبود مهارت کافی از سوی افراد جویای کار یک معضل بسیار مهم در امر کاریابی جوانان و ایجاد شغل است که اگر توانایی‌های افراد همراه با آموزش‌های لازم صورت بگیرد می‌تواند این معضل را از بین ببرد.

رشیدی‌پور اظهار داشت: با افزایش جمعیت نیازهای جامعه نیز افزایش می‌یابد و ایجاد آموزش مهارت‌های کاری به جوانان و نوجوانان می‌توان از روند روبه رشد افزایش جمعیت بیکاران در جامعه کاسته و حتی آن را به حداقل رساند.

وی افزود: به دلیل نبود آگاهی کافی از شیوه ایجاد کسب و کار توسط افراد کارجو بسیاری از افرادی که در سال‌های قبل برای ایجاد کسب و کار خانگی یا حتی ایجاد یک مغازه در بازار وام گرفته‌اند به جای ورود به بازار کار صرف هزینه خرید وسایل و لوازم خانگی یا غیر ضروری شده‌اند و همین امر سبب شده است که آنها نتوانسته‌اند در امر ایجاد کسب و کار موفق عمل نمایند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان فنی و حرفه‌ای در امر آموزش مهارت به افراد جویای کار عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین فارغ‌التحصیلان از دانشگاه و افراد جویای کار برای ورود به بازار کار به منظور ارتقای کار پایدار باشد.

سیدجمیل احمدی افزود: با در نظر گرفتن اوقات بیکاری افراد مقیم و ساکن در روستاها و همچنین آسیب‌های پنهانی که در این راستا وجود دارد سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یک سازمان آموزش‌دهنده مهارت‌های کاری افراد از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری نماید.

وی در پایان عنوان کرد: آموزش‌های کاریابی در پادگان‌های نظامی به سربازان وظیفه یکی از راه‌های ایجاد مهارت‌های لازم در بین افراد متقاضی کار است و این امر نیز تا به حال به خوبی به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول