اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ابرکوه:

نشستن قدرت‌های جهانی پای میز مذاکره حاصل بصیرت شهداست

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ابرکوه گفت: اینکه اکنون قدرت‌های جهانی ناگزیر از نشستن پای میز مذاکره با ایران اسلامی هستند، حاصل تلاش و بصیرت شهدای ما است واین روحیه همچنان در بین مردم و مسئولان تداوم می‌یابد.

نشستن قدرت‌های جهانی پای میز مذاکره حاصل بصیرت شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام هاشم تقدسی، صبح امروز در یادواره سرداران و 45 شهید شهر مهردشت بخش بهمن ابرکوه که در امامزادگان سید احمد و سید محمود (ع) این شهر برگزار شد، گفت: به فرمایش امام خامنه‌ای؛ شهدا مانند آیه‌های قرآن مقدس هستند، همانگونه که به قرآن بدون وضو نمی‌توان دست زد، دم زدن از شهدا نیز نیازمند داشتن طهارت روح است تا بتوان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

وی افزود: همه می‌دانیم که شهدا گریه کن نمی‌خواهند اگر چه با گریه بر شهدا هم خود را تسلی می‌دهیم و هم فرهنگ شهادت را گسترش می‌دهیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ابرکوه ادامه داد: باید از خود سئوال کنیم چرا پس از سال‌ها یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود و علیرغم اینکه بسیاری از ما کوچک‌ترین نسبت فامیلی و آشنایی با آنان نداریم، در اینگونه مراسم‌ شرکت می‌کنیم و نسبت به آنان احساس تعلق داریم.

تقدسی عنوان کرد: یاد و خاطره شهدا نیز به عنوان ادامه دهندگان راه سرور شهیدان همیشه در دل‌ها می‌ماند و دلیل حضور ما در چنین یادواره‌هایی این است که گمشده‌ایم و به دنبال چراغ راه می‌گردیم و شهیدان با بصیرت خود به خوبی راه روشن را به ما نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: زمانی نیاز بود که مانند دوران امام حسین (ع) جنگ سخت انجام می‌شد و خون‌های شهدای کربلا بر زمین می‌ریخت که در دوران هشت سال دفاع مقدس ما نیز چنین شد و ما در مقابل تمام جهان به ظاهر بی‌پناه شدیم و به سوی پناه واقعی روی آوردیم و پیروز شدیم.

تقدسی افزود: امروز نیز لازم است که با شناخت از وضعیت دوران خود به تاسی از بصیرت شهدای خود و با درک موقعیت زمانی به ادامه مسیر شهدا و نفروختن دین به دنیا بپردازیم.

وی با اشاره به وصیت‌نامه‌های شهدا به‌ویژه وصیت‌نامه شهید علی‌محمد نجفی اظهار داشت: امروز برخی‌ها با تصورات خام خود تلاش می‌کنند ما را به بهانه‌های مختلف اقتصادی و تامین راحت‌تر معیشت دنیوی به سمت سازش با آمریکا سوق دهند اما غافل از این هستند که مردم ما در دوران دفاع مقدس و در تمامی توطئه‌های جهانی برای براندازی نظام اسلامی هیچگاه دین را به دنیا نفروختند و ذلت را پذیرا نشدند.

تقدسی ادامه داد: مطمئن هستیم که دولت مکتبی و مردم بابصیرت ما هیچگاه زیر بار ذلت نخواهند رفت و اقتدار ما در جهان حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: اینکه اکنون قدرت‌های جهانی ناگزیر از نشستن پای میز مذاکره با ایران اسلامی هستند، حاصل تلاش و بصیرت شهدای ما است و این روحیه همچنان در بین مردم و مسئولان تداوم می‌یابد.

تقدسی با اشاره به اینکه هیئت اروپایی که برای پیگیری مسائل اقتصادی به ایران سفر کرده بود، با برخی از سران فتنه 88 دیدار کرد گفت: این مسئله باز هم نشان داد که ریشه فتنه 88 در کجاست و این در حالی که برخی ساده‌لوحان به راحتی می‌گویند باید از فتنه 88 گذشت.

وی افزود: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل تئوری براندازی نظام در جنگ سخت ایستادند و این در حالی است که به گفته سردار جعفری، فتنه 88 سخت‌تر از دوران دفاع مقدس بر ما گذشت.

تقدسی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند بگذریم و یا با سران آن آشتی کنیم و یا اینکه نباید در این مورد افراطی‌گری کرد، اظهار داشت: اگر از این جریان که همه دشمنان در پشت سر آن بودن بگذریم، خون شهدا را پایمال کرده‌ایم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ابرکوه تاکید کرد: چگونه با کسانی آشتی کنیم که در صدد پایمال کردن ارزش‌های شهدا بوده‌اند و اگر کسی افراطی است، آن‌هایی هستند که با قانون‌شکنی بساط فتنه را بر پا کردند.

در حاشیه این مراسم و در محل امامزادگان سید احمد و سید محمود (ع) شهر مهردشت، حاضران از نمایشگاه تجسمی عاشورایی بر پا شده که سفر کاروان حسینی از مکه به کربلا، بازگشت این کاروان در روز اربعین و همچنین صحنه‌هایی از دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده است، بازدید کردند.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول