اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فرارسیدن فصل زمستان

تپه‌های شنی ریگان مکان مناسبی برای اسکی هستند

اسکی روی شن در بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان انجام می‌شود و با استقبال خوب اسکی‌بازان همراه است.

تپه‌های شنی ریگان مکان مناسبی برای اسکی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، بلندترین تپه‌های شنی دنیا در شرق استان کرمان این روزها بهترین شرایط را برای اسکی دارند با توجه به اینکه‌ برای اسکی به برف زیادی نیاز است، اما بلندی این تپه‌های شنی و نرم بودن آنها ‌مانند برف زمینه مناسبی برای اسکی روی شن هستند.

پیست‌های برفی در کشور وجود دارند که به دلیل عدم بارش برف این روزها تعطیل هستند، اما شن‌هایی در استان کرمان وجود دارد و آمادگی لازم برای اسکی روی شن فراهم است، بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان که دسترسی به آنها آسان است با ارتفاع 75 متر در روستای علی‌آباد‌پشت‌ریگ ریگان قرار دارند.

با توجه به اینکه اسکی روی برف در این فصل ممکن است، اما سرما خوردگی‌هایی را در پی دارد، اما این شن‌های داغ در این کویر جذابیت خاصی برای افرادی که قصد اسکی روی شن را دارند به وجود آورده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای نخستین بار به صورت آزمایشی اسکی روی شن در بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان انجام شد که با استقبال خوب این اسکی‌بازان همراه بود.

محمد‌جواد قربانی ابراز داشت: با توجه به اینکه این تپه‌های شنی مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات اسکی روی شن هستند، برنامه‌هایی برای ایجاد پیست اسکی در دستور کار هستند.

وی افزود: به دلیل ارتفاع بلند این تپه‌های شنی اسکی‌بازان می‌توانند در این تپه‌های شنی مشغول این امر ورزشی شوند‌.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان خاطر ‌نشان کرد: در این تپه‌های شنی می‌توان مکان‌های مجزایی برای اسکی‌بازان خانم‌ها و آقایان فراهم کرد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: شهرستان ریگان به دلیل بلند‌ترین تپه‌های شنی خود می‌تواند  قطب اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور به شمار رود و هم‌اکنون این شهرستان آماده پذیرایی از ورزشکاران و مسافران زمستانی است.

محمد‌صادق داد‌الله‌پور افزود: این شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری مسابقات اسکی روی شن دارد و ورزشکاران اسکی‌باز می‌توانند در هوای معتدل کویری به امر ورزش در این تپه‌های شنی بپردازند‌.

وی خاطر ‌نشان کرد: با راه‌اندازی پیست اسکی روی شن‌ مسافران استانی و خارجی بسیار زیادی وارد این شهرستان می‌شوند که تاثیر به سزایی در اقتصاد این منطقه و رونق گرفتن کسب و کار مردم این شهرستان دارند.

 

وی با بیان اینکه مسافرانی که قصد سفر به شهرستان ریگان را دارند با توجه به اینکه این شهرستان آب و هوایی مناسب برای اسکی روی شن و ریگ درمانی دارد، اذعان داشت: شن درمانی در این تپه‌ها به ورزشکاران و گردشگران توصیه می‌شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان گفت: با توجه به اینکه این روزها برفی و بارانی در جاده‌های کشور است و تعدادی از آنها بسته و نیمه بسته هستند، اما تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان ریگان باز و این شهرستان آمادگی کامل را برای مسافران و گردشگران دارد.

-------------------------------------

گزارش و عکس از موسی ملائیان

-------------------------------------

انتهای پیام/80014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول