اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه امامزاده هاشم (ع) دماوند

اردوی تیم ملی اسکی صحرانوردی آغاز شد

سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی ایران گفت: بر اساس برنامه‎ریزی‌های انجام شده، مرحله چهارم اردوی آمادگی تیم اسکی صحرانوردی در پیست کلوپ نور منطقه امامزاده هاشم (ع) در شهرستان دماوند آغاز شد.

اردوی تیم ملی اسکی صحرانوردی آغاز شد

سیدمصطفی میرهاشمی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد:‌ نخستین مرحله این اردو در پیست بین‌المللی شمشک، دومین مرحله آن در مجموعه ورزشی انقلاب تهران و سومین مرحله آن نیز در پیست دیزین برگزار شد.

وی افزود:‌ اردوی آمادگی تیم ملی اسکی صحرانوردی در پیست اسکی کلوپ ‌نور در منطقه امامزاده هاشم (ع) در شهرستان دماوند، با حضور چهار نفر از اسکی‎بازان آغاز شد.

سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی ایران اظهار داشت: در این اردو سیدستار سید، سیدیاسین شمشکی، یعقوب کیاشمشکی و سیدعلیرضا جعفری در بخش آقایان و فرزانه رضاسلطانی و سمانه بیرامی در بخش بانوان به مدت 10 روز به تمرین و آماده‌سازی مشغول خواهند بود.

میرهاشمی تصریح کرد: اسکی‎بازان شرکت‎کننده در این چهار مرحله اردوی آمادگی، قرار است چهارم دی ماه سال جاری در مسابقات بین‌المللی در پیست اسکی کلوپ نور شرکت کنند تا امتیاز لازم برای کسب سهمیه رقابت‎های المپیک 2014 سوچی روسیه را به دست آورند.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو رشته کلاسیک و پاتیناژ در مسافت 10 تا 30 کیلومتر افزود:‌ احتمال حضور شرکت‎کنندگانی از کشورهای دیگر برای کسب سهمیه المپیک 2014 در این مسابقات وجود دارد.

سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی ایران همچنین از برگزاری مسابقات لیگ اسکی صحرانوردی کشور در چهار دی ماه در همین پیست با شرکت و حضور وسیع فعالان این رشته خبر داد.

وی در خصوص شرایط پیست اسکی کلوپ نور که به تازگی از سوی نماینده فدراسیون جهانی جهت میزبانی مسابقات بین‌المللی و کشوری پذیرفته شده است؛ خاطرنشان کرد:‌ این پیست دارای مزایای خوبی از جمله وسعت، ارتفاع و عدم تداخل با اسکی‎بازان آلپاین (اسکی سرعتی) است که امکان و قدرت مانور زیادی برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند.

پیست کلوپ نور که در فاصله 10 کیلومتری از آبعلی، در شهرستان دماوند و در منطقه امامزاده ‌هاشم (ع) و در ارتفاع دو هزار و 800 متری از دریا واقع شده است؛ مجهز به ماشین‎ برف‎کوب مدرن و دارای مسیر تلسکی آلپاین به طول 800 متر و مسیر اسکی صحرانوردی مجزا به طول تقریبی سه کیلومتر است.

این پیست که در دهه 1340 به بهره‎برداری رسیده بود، در حال حاضر متعلق  تیپ 65 نوهد نزاجا است که از سال 1390 سرویس‎دهی به عموم مردم و علاقه‎مندان به اسکی را آغاز کرد.

به گزارش فارس؛ مسیر اسکی صحرانوردی این پیست از سال گذشته به طور مجزا از مسیر اسکی آلپاین در این پیست مشخص شده است که از امتیازات این پیست نسبت به مسیر اسکی صحرانوردی پیست شمشک محسوب می‌شود.

در آبان ماه سال‌جاری و بر اساس برنامه‌ریزی‌های فدراسیون اسکی برای تقویت رشته اسکی صحرانوردی،‌ نماینده فدراسیون جهانی با دعوت ایران از پیست اسکی کلوپ نور بازدید و به مدت یک هفته آن را مورد بررسی قرار داد.

رئیس فدراسیون اسکی کشور در این خصوص به رسانه‌ها اعلام کرد: نماینده فدراسیون جهانی از رومانی با ارسال نامه‌ای این پیست را حائز شرایط بین‌المللی اعلام کرد.

عیسی ساوه‌شمشکی این پیست را به عنوان دومین پیست صحرانوردی بین‌المللی کشور خواند که مقرر شد مسابقات کشوری و بین‎المللی اسکی صحرانوردی در همه سطوح و لیگ در این پیست برگزار شود.

وی افزود: در زمستان سال جاری 30 دوره مسابقات بین‎المللی اسکی برنامه‌ریزی شده است که شامل 11 دوره مسابقات آلپاین، 9 مسابقه اسنوبورد و 10 دوره مسابقات صحرانوردی است و همه آنها در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است.

ساوه‌شمشکی پیست اسکی کلوپ نور را دارای شرایط بسیار مساعدی به لحاظ ارتفاع و شیب برای پرداختن به اسکی صحرانوردی خواند که از نکات دیگر آن اینکه در این پیست تداخلی با اسکی آلپاین به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/2568/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول