اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی

یادواره 32 شهید خرمدشت کوهبنان برگزار شد

یادواره 32 شهید منطقه خرمدشت شهرستان کوهبنان برگزار شد.

یادواره 32 شهید خرمدشت کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با اربعین حسینی بعد از ظهر امروز یادواره 32 شهید منطقه خرمدشت شهرستان کوهبنان و روستاهای رتک‌، کهن، فیدکوئیه‌، گراکوئیه‌، شکرآباد و بیدان با حضور مسئولان و خانواده‌های معزز شهیدان، جانبازان‌ و ایثارگران در حرم مطهر امامزاده زیدبن‌علی (ع) و در جوار قبور مطهر شهیدان همیشه سرافراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا، امام جمعه کوهبنان در این مراسم گفت: برگزاری یادواره شهدا یک وظیفه‌ و پاسداری از فرهنگ شهید و شهادت یک تکلیف شرعی است که همه ما باید در این راستا از دل و جان گام برداریم تا رضایت شهیدان را در پی داشته باشد‌.

وی عنوان کرد: خانواده معزز شهیدان سبب افتخار جامعه و نور چشم مردم هستند، چراکه در دوران دفاع مقدس در لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب با عبور دادن فرزندانشان از زیر قرآن بهترین و عزیزترین سرمایه خود را به سوی جبهه‌های حق علیه باطل می‌فرستادند‌.

صالح‌نیا ابراز داشت: شهیدان در درگاه خداوند اوج گرفتند و تکامل یافتند و با ایثار و فداکاری نامی بر خود گذاشتند که هم نام خالق هستی است.

امام جمعه کوهبنان خاطر‌ نشان کرد: شهید با خدا معامله می‌کند و جان خود که بالاترین و عزیز‌ترین سرمایه او محسوب می‌شود‌ به خداوند می‌فروشد و در قبال آن بهشت جاودان را از خداوند هدیه می‌گیرد.

وی ابراز داشت: امام حسین (‌ع‌) چون با خداوند معامله کرد، امروز چشم تمام مردم دنیا در اربعین حسینی به بارگاه منور این امام دوخته شده و جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر عاشقانه و پروانه‌وار گرد حرمش می‌چرخند‌.

صالح‌نیا خطاب به خانواده شهدا گفت‌: شما چشم و چراغ این ملت هستید و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، ملت ما مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا است.

وی بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری یاد شهدا و برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت در راه خدا نیست، بنابراین ما نسبت به شهدا‌، یاد آنها و یاد‌واره شهدا و وصیت‌نامه آنان وظیفه و تکلیف داریم.

صالح‌نیا اذعان داشت: اربعین حسینی به کوری چشم سلفی‌ها و وهابی‌ها جمعیتی بی‌نظیر تمام خطرها را به جان می‌خرد تا خود را به کربلا برساند و بر عهد و پیمانی که بسته ثابت قدم بماند‌.

وی افزود: اگر وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنیم آنان ‌‌بر حمایت همه جانبه از رهبر‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی‌، رعایت حجاب و عفاف‌، پشتیبانی از مسئولان دلسوز نظام‌ تأکید کرده‌اند و به ما توصیه داشته که اسلحه آنان را زمین نگذاریم و در کنار ولایت و رهبری تا پای جان در برابر دشمنان بایستیم‌.

صالح‌نیا خاطر نشان کرد: به منظور ادامه راه شهیدان دشت کربلا و شهدای انقلاب باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم، زیرا آنان در این عرصه قصد دارند ارزش‌ها و معارف دینی را از ما بگیرند و ایمان ما را تضعیف کنند.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: دشمن می‌خواهد به گونه‌ای زمینه را فراهم کند تا در صورت تهاجمی دیگر کسی سخنی از ایمان و شهادت به میان نیاورد و دستان خود را در مقابل آنان بالا ببرد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم ایمان خود، فرزندان و نسل آینده را تقویت کنیم تا بتوانیم همچون 34 سال گذشته در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان بایستیم و بدانیم صبر و مقاومت در برابر سختی‌ها و تحمل مشکلات و اطاعت از رهبری رمز پیروزی انقلاب است.

انتهای پیام/80012/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول