اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان:

اربعین گزارشی از پیروزی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان گفت: اربعین گزارشی از پیروزی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است.

اربعین گزارشی از پیروزی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر امروز در آیین عزاداری اربعین حسینی در کنگان اظهار داشت: مردم کنگان اعم از شیعه و سنی در مراسمات اربعین امسال تاکنون حضوری باشکوه و پرشور داشته‌اند.

وی افزود: مردم به ائمه اطهار(ع) عشق می‌ورزند و این حضور باشکوه در واقع دشمنان را ناکام می‌کند و نشان دهنده عمق ولایت‌مداری مردم است.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خاطرنشان کرد: اربعین سبب زنده نگه داشتن واقعه کربلا و حرکت امام حسین (ع) در عاشورا می‌شود و حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا سال 61  با سخنرانی که انجام دادند سبب رسیدن آن حادثه به کمال شده و پیام آن را به صورت کامل به مردم رساندند.

اهرمی تصریح کرد: اربعین گزارشی از پیروزی سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است و در واقع این روز توانست واقعه کربلا را به کمال برساند و سبب تغییر فکری و تحول فرهنگی در مردم کوفه و شام شود.

روحانی، مستقر شهرستان کنگان نیز در این مراسم، ابراز داشت: گرامیداشت اربعین، تعظیم شعائر دینی و رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پای‏بندی به مکتب سرخ عاشوراست.

حجت‌الاسلام محمد صفا اضافه کرد: اگر پیشوایان معصوم ما به برگزاری مراسم عزاداری، نوحه‌خوانی و مرثیه ‌سرایی تأکید بسیار داشته‏‌اند و اگر برای گریاندن و گریستن، زیارت کردن و نماز خواندن بر تربت امام حسین(ع) ثواب و فضیلت‏های فراوانی بیان کرده‏‌اند، به دلیل همین آثار بالنده معنوی و عاطفی است که در روح مسلمانان آزاده بر جای می‏‌گذارد.

وی تأکید کرد: از مقدس‌‏ترین و با فضیلت ‌ترین عبادت‌هایی که در فرهنگ روایی اسلام به آن سفارش شده، زیارت اولیای الهی و امامان معصوم (ع) است و در میان آن بزرگواران، زیارت امام حسین (ع) اهمیت ویژه ‌ای دارد به گونه‏‌ای که برای زیارت هیچ یک از معصومان، این اندازه سفارش نشده است.

در این مراسم، برنامه‌های متنوعی با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

انتهای پیام/2451/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول