اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا:

اجتماع آیینی اربعین در کربلا در دنیا بی‌نظیر است

معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: با وجود همه اختلاف سلیقه‌هایی که افراد دارند روز اربعین بزرگ‌ترین اجتماع آیینی در کربلا برگزار می شود که این امر در بین ادیان، مذاهب و اقصی نقاط عالم بی‌سابقه است.

اجتماع آیینی اربعین در کربلا در دنیا بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی مواردی وجود دارد که روی عدد 40 تاکید شده به طوری که به عنوان مثال هر کسی 40 حدیث حفظ کند، روز قیامت با فقها محشور می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس اربعین‌ها شکل گرفته است گفت: 19 دی قیامی در قم به وجود آمد و به صورت سلسله‌ای در چهلم شهدای قم، تبریز و یزد قیام‌های مختلفی شکل گرفت و در نهایت انقلاب اسلامی را رقم زد.

معاون تربیتی جامعة الزهرا با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین جزو علامات مومن است گفت: جابر بن عبدالله نخستین زائر قبر امام حسین(ع) در روز اربعین بوده و بر اساس نقلی دیگر در این روز بازگشت اسرا و بازگرداندن سر شهدا و الحاق به بدن آنها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت و فلسفه شهادت امام حسین(ع) در زیارت اربعین آمده است و با سلام‌هایی که در زیارت است شخصیت امام حسین(ع) به عنوان مظلوم شهید، ولی، حبیب، خلیل، ‌نجیب و برگزیده خدا معرفی می‌شود.

شیخ بهایی با اشاره به مضامین زیارت اربعین گفت: در این زیارت شهادت برای امام حسین(ع) مقام بالایی است و به وسیله شهادت این امام بزرگوار به سعادت رسید و با این اقدام در دعوت مردم عذر را بر همه بست و آخرین قطره خونش را در راه خدا فدا کرد تا بندگان را از جهالت و سرگردانی نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر از زیارت اربعین آمده کسانی که علیه امام حسین(ع) متحد شده بودند، دنیا آنها را فریب داده بود و بهره حقیقی خود را در برابر مسئله‌ای پست و بی‌ارزش فروختند.

معاون تربیتی جامعة الزهرا عنوان داشت: امام حسین(ع) با صبر و استقامت هر مصیبتی به ایشان رسید صبر کرد تا اینکه در راه اطاعت از خدا خونش ریخته شد.

وی یادآور شد: اهل بیت(ع) از پدران و مادران پاک در این عالم متولد شده‌اند و ذره‌ای از تیرگی‌های جاهلیت به آنها نرسیده زیرا آنها ستون دین و پناهگاه مومنان هستند و هدایتگر و هدایت شده‌اند.

شیخ بهایی عنوان داشت: خداوندی که مقلب القلوب است، دل‌های مومنان را هم سو می‌کند به طوری که با وجود همه اختلاف سلیقه‌هایی که افراد دارند، روز اربعین بزرگ‌ترین اجتماع آیینی در کربلا برگزار می‌شود و این امر در بین ادیان، مذاهب در اقصی نقاط عالم بی‌سابقه است.

وی یادآور شد: اینکه میلیون‌ها نفر مسیر نجف تا کربلا را با پای پیاده در سرما و گرما طی می‌کنند نشان دهنده علاقه آنها به سید و سالار شهیدان است زیرا قیام امام حسین(ع) نشان دهنده عشق بود و همه دل‌ها به یاد این عشق حیات و تجلی دارد.

انتهای پیام/78003/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول