اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر ریگ:

راهپیمایی میلیونی در روز اربعین نشانه قدرت نرم شیعیان است

امام جمعه بندر ریگ گفت: امروز راهپیمایی 20 میلیونی شیعیان در روز اربعین از نجف تا کربلا نماد استمرار راه امام حسین (ع) است و در واقع قدرت نرم شیعیان و مسلمانان است.

راهپیمایی میلیونی در روز اربعین نشانه قدرت نرم شیعیان است

حجت‌الاسلام سید عنایت‌الله هاشمی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر ریگ گفت:  واژه اربعین از اصطلاحاتی است که در متون دینی، حدیثی و تاریخی کاربردهای زیادی دارد و خیلی از امور با این عدد تفسیر و تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: مثلاً کمال عقل انسان در سن چهل سالگی رخ می‌دهد یا روایاتی که عمل اخلاص چهل روزه را دارای اثرات و برکات فراوانی می‌دانند یا تأکید است که چهل حدیث و روایت حفظ کنید، در حق چهل نفر دعا کردن، قرائت دعای عهد در چهل صبح و یا از طرفی دیگر پس از نوشیدن شراب تا چهل روز نماز آن شخص پذیرفته نمی‌شود یا اینکه آسمان و زمین و فرشتگان تا چهل روز در عزای اباعبدالله الحسین(ع) گریه کردند و همچنین زیارت اربعین امام حسین (ع) همه نشانه ارزش والای این واژه و عدد است.

هاشمی‌منش بیان داشت: اربعین حسینی در فرهنگ شیعه یعنی توجه به اقامه عزا برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، امروز می‌بینیم که مراسم اربعین در عراق حتی از مراسم روز عاشورا باشکوهتر برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: روایتی است از امام حسن عسکری (ع) که می‌فرماید «مومن پنج نشانه دارد نخست اقامه پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روز، دوم آشکار گفتن بسم الله الرحمن الرحیم ، سوم به دست کردن انگشتر به دست راست، چهارم پیشانی بر خاک سائیدن در برابر معبود و نهایتاً پنجم زیارت اربعین امام حسین (ع)».

هاشمی‌منش تصریح کرد: بخش اعظم بقای واقعه کربلا مدیون وقایع اربعین است گذر دوباره کاروان اسراء و زیارت قبر امام حسین (ع) و زیارت جابر عبدالله انصاری و پایه گذاری عزاداری، رجعتی است که یادآور انسان‌های آزاده و آنچه در کربلا گذشته و پیمان بستن با آرمان‌هایی است که امام حسین (ع) برای آن قیام نمودند.

امام جمعه بندر ریگ گفت: امروز راهپیمایی 20 میلیونی شیعیان در روز اربعین از نجف تا کربلا نماد استمرار راه امام حسین (ع) است و در واقع قدرت نرم شیعیان و مسلمانان است که در هر قالبی بروز و ظهور دارد و مهمترین پیام این راهپیمایی عظیم انتشار پیام جهانی عاشورا برای سایر مسلمانان و ملت‌های جهان است.

وی افزود: امروز وظیفه ما این است که کاری کنیم که جهان شیعه را با اربعین بشناسد امروز درسی که اربعین به ما می‌دهد این است که باید یاد، حقیقت و خاطره شهیدان را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم.

انتهای پیام/66006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول