اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف گچساران خبر داد

بقاع متبرکه گچساران میزبان اربعین حسینی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) در بقاع متبرکه واقع در این شهرستان خبر داد.

بقاع متبرکه گچساران میزبان اربعین حسینی

فرزین بهمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اربعین حسینی بزرگداشت چهلمین روز از شهادت تاریخ‌ساز بزرگ بشریت امام حسین(ع) است.

وی افزود: در احادیث و روایات متعددی از ائمه معصوم(ع) بر برگزاری اربعین حسینی تأکید شده زیرا شهادت و خون امام حسین(ع) احیاگر و بیمه کننده اسلام و سیره پیامبر(ص) و علی(ع) بوده است.

بهمنی تصریح کرد: یادآوری اربعین حسینی خونی تازه را در رگ‌های شیعیان به راه می‌اندازد و سبب تحریک برای قیام در راه خدا چه به صورت فردی و چه گروهی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) در برخی بقاع متبرکه این شهرستان گفت: امروز در چندین بقعه متبرکه از توابع گچساران برنامه‌های عزاداری به مناسبت اربعین برگزار می‌شود.

بهمنی امامزاده بی‌بی حکیمه(س)، امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سید محمد(ع) در باشت را از جمله بقاع متبرکه‌ای عنوان کرد که امروز در این بقاع، مراسم اربعین حسینی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم اربعین حسینی در دیل و آرو خبر دا‌د و گفت: مراسم اربعین حسینی در مجتمع روستایی دیل و آرو با حضور مردم عزادار و یک روحانی اعزامی از سوی اوقاف و امور خیریه گچساران برگزار می‌شود.

بهمنی از اعزام چهار روحانی به بقاع متبرکه و روستای دیل و آرو خبر داد و یادآور شد: در راستای برگزاری مراسمات اربعین و دهه آخر ماه صفر چهار روحانی از قم به گچساران اعزام شده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران تأکید کرد: مرقد مطهر بی‌بی حکیمه(س)، امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سید محمد(ع) روستای سرآبیز پذیرای سه روحانی اعزامی از قم بوده که این افراد در راستای برگزاری مراسم‌های اربعین و دهه آخر صفر فعال هستند.

بهمنی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت قابل توجه مجتمع دیل و آرو و برگزاری مراسمات عزاداری در این مجتمع یک روحانی نیز به این منطقه اعزام شده است.

وی اظهار کرد: امروز حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) میزبان هیئت عاشقان ابوالفضل(ع) بوده و هیئت‌های مسجد امام حسن(ع) رادک، سربیشه و بید زرد و هیئت ویژه امامزاده جعفر(ع) در این بقعه متبرکه رأس ساعت 13 به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/82001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول