اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتای فارس خبر داد

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب جوان شیرازی

رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب یک جوان 28 ساله شیرازی ساکن محله خود کرده بود.

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب جوان شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سیدموسی حسینی اظهار داشت: شاکی این پرونده فردی 28 ساله است که در محل زندگی خود کارت عابر بانکش را مفقود می‌کند و پس از مدتی یکی از دوستانش کارتش را پیدا کرده و به او تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: با گذشت چند روز از این ماجرا شاکی متوجه برداشت اینترنتی مبلغ بسیاری از حسابش شده و طی شکایتی به دادسرا ناحیه 2 شیراز خواستار پیگیری ماجرا می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان فارس اضافه کرد: با دستور قاضی، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر شد.

حسینی بیان کرد: در بازجویی از متهم جرم ارتکابی از وی کشف و مشخص شد زمانی که وی کارت شاکی را پیدا می‌کند، رمز اول را در جلد کارت پیدا کرده و به بانک مراجعه و رمز دوم کارت را فعال می‌کند.

وی ادامه داد: سپس متهم با یادداشت کردن اطلاعات کارت مانند شماره کارت و تاریخ انقضا و ... آن را تحویل دوستش که همان شاکی است می‌دهد.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: نکته حائز اهمیت این است که شاکی رمز اول خود را بر روی کارت قرار داده بوده است و به همین دلیل متهم توانسته از طریق فعال کردن رمز دوم کارت اقدام به برداشت اینترنتی از حساب شاکی کند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: نگهداری رمز و اطلاعات حساب در کنار کارت باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی برای کاربران می‌شود و باید سعی شود ضمن اختصاص رمزهای مناسب و با امنیت بالا از یادداشت کردن آنها در کنار کارت خودداری کنند.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول